Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan alle spotters en airshow freaks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aan alle spotters en airshow freaks

Idd bij slecht weer is het redelijk moeilijk om perfecte foto's te maken om 500mm.

Maar ze zijn er wel (ook panning helpt dan): deze is full 500mm en tijdens een zeer donkere lucht.

Foto tijdens "zeer" slecht weer.

(BTW deze link telt niet als hit op airliners.net dus ik wil hier geen hits mee halen, just to give an example)

Grtzz Dirk

Comment

Inderdaad, zo doe ik het ook als het noodzakelijk wordt.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Air Defence
        Idd bij slecht weer is het redelijk moeilijk om perfecte foto's te maken om 500mm.

Maar ze zijn er wel (ook panning helpt dan): deze is full 500mm en tijdens een zeer donkere lucht.

Foto tijdens "zeer" slecht weer.

(BTW deze link telt niet als hit op airliners.net dus ik wil hier geen hits mee halen, just to give an example)

Grtzz Dirk

Ik moet Dirk bij treden.
        De Bigma is een geweldige lens om te spotten.
        Wel van de zware kant, maar een machtig bereik !!!
        En als de Bigma het in slechte weersomstandigen slecht doet, zullen andere lenzen het niet veel beter doen.
        Die 1 of 2 stops verschil zullen het niet uitmaken.
        Zie mijn Bigma voorbeelden http://www.pixagogo.com/3095065242

Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

SIGMA 50-500

Alhoewel ze nu binnen is voor een malfunction in de AF heb ik zeker niet te klagen over deze lens.

lijkt me niet echt een goed argument.
          Ik heb ook getwijfeld tussen de 50-500 van sigma en de 100-400 van canon. En de beslissing is gevallen zonder naar het budget te kijken. De sigma had een groter bereik en ook scherpe foto's op 500mm

Nog een argument voor de 50-500: Ik plaat een AWACS die aankomt op 500mm en later op 150mm als hij vlak voor mijn neus is en hij staat er helemaal op. Andere spotters (met een 100-400 canon) zie ik al snel een spurt van 100m maken om deze AWACS nog net op de foto te krijgen.

Al deze foto's van mij zijn met de 50-500 getrokken
          WWW.AIRLINERS.NET

Grtzz Dirk
          Amaai Dirk, knappe foto's. Komen die zo uit uwe EOS 20D of zijn daar nog enkele bewerkingen aan te pas gekomen ??
          Ik heb ook den indruk dat jij foto's genomen hebt op KeeBee waar wij gewone stervelingen NIET mochten komen Klopt dat?? Zou het kunnen dat uw nick name daar iets mee te maken heeft
          Je hebt me in ieder geval weer aan het twijfelen gezet

Greetz
          Erwin
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik heb het geluk dat ik van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken dus af en toe krijg ik wel toegang om zulke foto's te maken.
            BTW in keebee was ik er op vraag van het leger om foto's te maken.
            Ze komen nl in het boekje "Bij ons in Keebee". www.31tigersqn.be Op deze site vind je de info hoe je dit boekje kunt verkrijgen want het loont echt de moeite!

On toppic: De foto's op airliners.net komen niet altijd zo uit mijn 20D het zijn vaak crops maar persoonlijk heb ik daar totaal geen moeite mee want ik wou wel eens weten hoeveel foto's er op airliners gecropped zijn.

Mijn 50-500 is nu binnen voor reparatie maar heb nu de 35-350 van canon gekregen en deze ziet er ook wel leuk uit. Dit was een huurlens met prijs 1596euro om te kopen (tweedehands) Duur ding dus.
            Afwachten tot na Axalp voor de resultaten met deze lens.

Grtzzz Dirk

Comment

Ik heb het geluk dat ik van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken dus af en toe krijg ik wel toegang om zulke foto's te maken.
              BTW in keebee was ik er op vraag van het leger om foto's te maken.
              Ze komen nl in het boekje "Bij ons in Keebee". www.31tigersqn.be Op deze site vind je de info hoe je dit boekje kunt verkrijgen want het loont echt de moeite!

On toppic: De foto's op airliners.net komen niet altijd zo uit mijn 20D het zijn vaak crops maar persoonlijk heb ik daar totaal geen moeite mee want ik wou wel eens weten hoeveel foto's er op airliners gecropped zijn.

Mijn 50-500 is nu binnen voor reparatie maar heb nu de 35-350 van canon gekregen en deze ziet er ook wel leuk uit. Dit was een huurlens met prijs 1596euro om te kopen (tweedehands) Duur ding dus.
              Afwachten tot na Axalp voor de resultaten met deze lens.

Grtzzz Dirk
              De 35-350 is op alle gebied een flink superieure lens aan de 50-500, maar is hier op dit forum ferm onderschat (of is de 50-500 overschat?)
              Kwa bereik zit er weinig verschil aan de 350mm zijde, de bigma is ook geen echte 500mm. Anderszijds aan de 35mm is het verschil echt groot.
              Vooral de handling (shuif zoommechanisme) en het gewicht gaven voor mij duidelijk de doorslag richting canon 35-350L. Het enigste -punt voor mij was de witte kleur. Maar die heb je niet te kiezen uiteraard.
              Wel is het zo, dat de 1569€ voor een tweedehands véél en véél te veel is. ze draaien tussen de 750€ (flink gebruikte exemplaren), en 1250€ voor een nieuwstaat met garantie in de winkel.
              Rond de 1000€ is gangbaar.

Tja, loop er niet te lang mee rond...

Comment

Ik gebruik al een hele tijd de Sigma 50-500 en ben er echt enorm tevreden over.
                Canon 100-400L is ook goed, maar ik vind het bereik net iets minder, maar goed, op de 50-500 staat dan ook geen IS.
                Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Beste,

Ik gebruik nu ongeveer 1 jaar een 35-350 L lens van Canon en ben daar heel tevreden van. deze lens heeft wel geen I.S. maar blijkbaar heb ik een vrij vaste hand want ik maak daar zeer goede foto's mee. Mijn lievelings onderwerp is opstijgende jets (militair) en low level flying jets (militair)

Wat ik wel eens wil proberen is de 100-400L IS lens van Canon, allleen is daar het nadeel, vind ik dat je dan voor de static van lens moet wisselen, daar ik met mijn 35-350, eigenlijk met 1 lens voldoende bereik heb voor zowel static als voor vliegende toestellen.

Groeten

Geerhard

Comment

Working...
                  X