Als ik portret foto`s voor zowel binnen als buiten met zo weinig mogelijk flits wil maken welke lens kan ik dan het beste aanschaffen met een budget van € 500,= ? Ik heb een 350 D
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke Lens ?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Welke Lens ?
Binnen een budget van 500 € zou ik zelf een 85 mm f1.8 + 50 mm f1.8 I (tweedehands met metalen mount) aanschaffen. Dat is m.i. de beste combinatie voor portretwerk. Voor de snapshots heb je dan nog altijd de kitlens (zoom).
Die 85mm zal op een 350D body wel wat te lijden hebben van de crop (1.6x), waardoor die nogal "lang" aanvoelt. [beeldkwaliteit is echter zo goed als je maar kan wensen] Dus ik twijfel een beetje... wellicht zal je ook heel vaak werken met die 50mm en dan is het na verloop van tijd de moeite waard om de f1.4 USM versie van die lens aan te schaffen. (veel snellere focus, stil en nog een tikje lichtsterker) Maar dat zal je na verloop van tijd wel ontdekken.Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...
-
Voor 500 euro koop je een Tamron 28-75 f2,8 + een Canon 50mm f1,8.
Dan heb je een scherpe, lichtsterke zoom + een heel scherpe, nog lichtsterkere 50mm. Beide lenzen zijn perfect geschikt voor portretjes. Maar eigenlijk is elke lens bruikbaar voor portretfotogafie, alles hangt af van de omstandigheden (werkafstand, hoeveelheid licht).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Een 35mm F2 @ 249 € of een een 50 mm F1.8 @ 89 €. Twee plastico cheapo lenzen, maar met amper 210 en 130 gr respectievelijk ga je zelfs op optisch vlak met de zwaargwicht L-zooms kunnen wedijveren die minstens vijfmaal meer kosten. Vooral de 35mm lijkt mij een schitterende combinatie met een 1.6 crop van de 350D. Maar je moet wel de stap durven zetten naar een prime.DigiCam
Comment
Comment