Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omgekeerde lenzen: Hoe adapter lijmen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• omgekeerde lenzen: Hoe adapter lijmen.

Hey,

De Cokin P adapters, welke is de beste methode om die te monteren?? Gaten boren etc... zit er voor het moment niet in. Lijmen dus! maar er is zoveel lijm dat ik niet weet welke, en verkopers vertrouw ik niet altijd...

Dus wie zijn adapterring is nog steeds vast aan elkaar??? en welke lijm....
    (ik wil geen sec lijm gebruiken, wegens niet goed...)

Bedankt!.
    -=- Light is the key...

Re: omgekeerde lenzen: Hoe adapter lijmen.

misschien best een omkeerring bestellen. Kost je incl verzending een 15 €
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
      misschien best een omkeerring bestellen. Kost je incl verzending een 15 €
      Is nu toch wel de eerste keer dat ik hier iets van hoor dat het "maar" 15€ all in is... (Ik heb het over 2 lenzen tegen elkaar hé..)
      en waar is dat dan te bestellen???
      [Beetje offtopic, maar ja... het hoort allemaal samen ]
      -=- Light is the key...

Comment

j, idd, 2 lenzen aan elkaar zetten (reversed lens) zoals ze zeggen. Voor macrofotografie met een grotere vergroting dan 1:1 he.

Ik had de mijne (52-55mm) op ebay gekocht. linkje naar ebay

Maar omdat ik mijn tamron macro verkocht heb t.v.v. een canon moet ik er terug eentje bestellen met een 58mm draad.
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Doeme..., kheb hier al enkele cokin adapters... en nog enkele in bestelling met voorshot bij lokale fotoboer. (11,9€/stk) , toch merciekes Perrush...

Nu nog just colle... (goeie) en dan wat afwerken en zou dan ook goed moeten zijn... Zou het lukken met epoxy en ev. welke???
          -=- Light is the key...

Comment

Als je toch secondenlijm zou willen gebruiken (omdat je niets beters kan vinden), laat de adapter dan wel een paar dagen liggen vooralleer je die op de lenzen schroeft. Want als die niet 100% uitgewerkt is, dan tast die het oppervlak (coating) van de lenzen aan.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              Als je toch secondenlijm zou willen gebruiken (omdat je niets beters kan vinden), laat de adapter dan wel een paar dagen liggen vooralleer je die op de lenzen schroeft. Want als die niet 100% uitgewerkt is, dan tast die het oppervlak (coating) van de lenzen aan.
              De dampen, ja dat weet ik.... daarom ik geen sec lijm wil gebruiken... Iet goed dat noooiiiittt meer loskomt.... Niemand???
              -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                De dampen, ja dat weet ik.... daarom ik geen sec lijm wil gebruiken... Iet goed dat noooiiiittt meer loskomt.... Niemand???
                Ik kan niet duidelijk voorstellen over hoe het inmekaar zit, maar als de beide partijen kunststof zijn, dan kan je als het PC (polycarbonaat) is deze doen samen smelten door ze nat te maken met Trychloorethaan. Ze op elkaar leggen en laten uitdrogen, na 1 uur ben je zeker en geen dampen.............

Comment

tis aluminium... 't klinkt toch zo....
                  -=- Light is the key...

Comment

gerbuik gewoon 2 componentenlijn , komt nooit meer los , werkt perfect .
                    http://www.dullaert.net

Comment

Beetje laat gelezen

Bisonkit Contactlijm van Bison (o.a. Hubo verkoopt die) heb ik hiervoor gebruikt.
                      Goed laten drogen (30 à 40 minuten) en dan stevig tegen mekaar drukken (let er goed op dat beide ringen van de eerste keer goed op mekaar liggen) en met klemmen derop 24 uur laten rusten (zie mijn foto's in het draadje dat je eens had gestart ivm zulke ringen) alvorens ze te gebruiken.
                      Komt nooit meer los.
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

allemaal zooi die lijm , zitten benzeen houdende producten in en tasten kunststof en coating aan

om echt iets vast te zetten zonder dat het ooit terug lost is er maar een veilig product :

tec-7

kan je bij de betere doe het zelf kopen

ik gebruik het altijd om zulke delicate spullen te lijmen, komt nooit meer los.

lijmden daar vroeger getuigkoffers mee op de vloer op 't werk om een ander te ******

Comment

Gebruik UHU tweecomponentenlijm of de nieuwe tweecomponenten van Loctite, UHU kan je alleen nog losmaken met verwarmen boven 200°C, en lijmt zowat alles, wel 24U droogtijd.

Comment

Working...
                          X