Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200L f2.8 (non is) -> statiefring

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200L f2.8 (non is) -> statiefring

Hallo allemaal,

ik ben van plan om zoals in de titel vermeld staat de Canon 70-200L f2.8 (non is) aan te kopen. Echter zoals velen onder jullie vraag ook ik mij af of het met zo'n gewicht (is zo'n slordige 1300gram.) mogelijk is uit de hand te schieten. Sommigen zeggen van wel anderen zeggen dat is dan een must is.
    Echter las ik nu het volgende op fredmiranda: Wanneer je de statiefring verwijdert dan zakt het gewicht met een derde. Wel wanneer ik foto's uit de hand schiet dan heb ik die ring toch niet nodig en zit het ding feitelijk toch in de weg.

Dus wie wil er voor mij eens de lens zonder de statiefring wegen? Of de statiefring zelf? U zou mij er een grote dienst mee bewijzen.
    een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Re: Canon 70-200L f2.8 (non is) -> statiefring

Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
    Hallo allemaal,

ik ben van plan om zoals in de titel vermeld staat de Canon 70-200L f2.8 (non is) aan te kopen. Echter zoals velen onder jullie vraag ook ik mij af of het met zo'n gewicht (is zo'n slordige 1300gram.) mogelijk is uit de hand te schieten. Sommigen zeggen van wel anderen zeggen dat is dan een must is.
    Echter las ik nu het volgende op fredmiranda: Wanneer je de statiefring verwijdert dan zakt het gewicht met een derde. Wel wanneer ik foto's uit de hand schiet dan heb ik die ring toch niet nodig en zit het ding feitelijk toch in de weg.

Dus wie wil er voor mij eens de lens zonder de statiefring wegen? Of de statiefring zelf? U zou mij er een grote dienst mee bewijzen.
    zo'n statiefring geeft heel veel stabiliteit bij het uit de hand werken

Comment

Ik kan mijn statiefring er niet afkrijgen,maar een derde minder gewicht is toch zwaar overdreven,een tiende zal waarschijnlijk juister zijn.Zoals hierboven reeds gezegd,bied die ring in de hand een grote stabiliteit.Kunt terzelfdzrijd de zoomring bedienen,die er vlak naast ligt.Ik werk met een EOS 1N dus nog analoog,maar met één hand aan de statiefring,ligt het geheel perfect in balans.De body weegt met batterij toch een goede 950 tot 1000 gram,dus in totaal ongeveer 2300 gram.
      Ik heb nog nooit de noodzaak gevoeld om deze ring te verwijderen.

Comment

Natuurlijk kan je daar mee uit de hand schieten, gewoon die ring laten zitten.
        Omdat je geen IS hebt ben je bij minder licht toch al verplicht om met 200 mm met statief te schieten.

Gr. John
        www.sportactiefoto.nl

Comment

Dacht inderdaad al dat die ring weinig tot geen gewichtsverlies te weeg zou brengen.

Maar dus om uit da hand te schieten geen probleem.
          een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
            Echter las ik nu het volgende op fredmiranda: Wanneer je de statiefring verwijdert dan zakt het gewicht met een derde.
            Dit bewijst nog maar eens dat op internet naast zeer nuttige info ook de grootste kul verkocht wordt en zelfs op gerenomeerde websites. Het grote probleem is dat de kul en de nuttige dingen meestal broederlijk naast elkaar staan.

Een 70-200 2.8 non IS weegt 1310 g. Eén derde is dus 437 g !!! Amaai, dan is de statiefring in lood gemaakt, de rest van de lens-barrel in een aluminiumlegering recht uit de ruimtevaart en de 18 lenselementen uit doorschijnend plastic. . En die ring eraf krijgen, hoe doe je dat.

Trouwens bij mijn IS versie zit die helemaal niet in de weg. Zeker zonder IS ga je toch meestal een statief of monopod nodig hebben. Dus no-worries, laat dit ding zitten en geniet met volle teugen van deze prachtlens.
            DigiCam

Comment

Wat velen hier al aanhaalden, geeft meer stabiliteit. Zou hem er zeker oplaten.

En ik zou begot niet weten waarom je hiermee niet uit de hand zou kunnen fotograferen !

J.
              johnvde

Comment

de statiefring van mijn canon 70-200 2.8 IS weegt 120 gram
                de statiefring van mijn sigma 70-200 2.8 weegt 145 gram
                uit de hand vind ik toch handiger zonder statiefring.

Comment

Mijn Siggie 100-300 F4 weegt 1.4 kg dacht ik zo ongeveer, in 't begin dacht ik ook amaai, na 5' was ik 't al gewoon.
                  Tip, als je twijfelt koop een monopod, érg handig en niet duur (en je kan er nog meer leuke dingen mee doen )
                  Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                    (en je kan er nog meer leuke dingen mee doen )

J.
                    johnvde

Comment

Gewoon wennen aan gewicht, daarna meer voordeel dan nadeel.
                      Je moet natuurlijk niet blijven focussen op zelfde punt, want dat weegt wel door.
                      Meer point and shoot, toch snelle focus,

Althans dat is wat ik ermee doe.

Johan
                      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Working...
                      X