Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200L 4.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200L 4.0

Ik ben op zoek na de vernoemde lens.
    en ben ik een beetje aan het zoeken.
    en ik zie dan foto's staan op google en dat zijn knappe macro foto's
    nou vraag ik me af, kun je met de lens zo dicht bij foto's maken of wordt er gebruik gemaakt van een macro tussen ring?
    Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Re: Canon 70-200L 4.0

Dat zal waarschijnlijk met behulp van tussenringen zijn, want de minimumfocusafstand van de 70-200 f4L is behoorlijk groot. Ik weet niet van buiten hoe groot, maar in ieder geval te groot voor echte macro-fotografie.

Comment

Nee, dat is waarschijnlijk m.b.v. voorzetlenzen gedaan. Tussenringen halen niet zoveel uit bij telelenzen; hun effect is sterker bij kortere brandpuntsafstanden.
      Gijs
      Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Min. focus distance is 1.2 meter. Op 200mm kan je dan toch wel al een kléin beetje macro bekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
          Nee, dat is waarschijnlijk m.b.v. voorzetlenzen gedaan. Tussenringen halen niet zoveel uit bij telelenzen; hun effect is sterker bij kortere brandpuntsafstanden.
          Dan moet je dat toch eens proberen... en in combo met een TC... Kun je aardig macro noemen
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

jammer, het waren echt super mooie foto's!
            dus ik dacht zo das mooi meej genomen dan hoef ik ook geen macro lens te gaan kopen.
            maar ze hebben me weer bedonderd
            Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door falerossi
              jammer, het waren echt super mooie foto's!
              dus ik dacht zo das mooi meej genomen dan hoef ik ook geen macro lens te gaan kopen.
              maar ze hebben me weer bedonderd
              Neuh hoor, je kunt deze lens heel goed gebruiken voor macro in combinatie met voorzetlenzen. Is nog een stuk goedkoper en flexibeler ook.

Als je echt veel macro wilt gaan doen is een echte macro lens wel aan te bevelen. De meeste mensen zullen het verschil in het resultaat echter niet zien
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik ben ook van plan om de Sigma 105mm macro aan te schaffen.
                maar dat zal door aanschaf van deze lens wel weer even worden uitgesteld helaas.
                Met ons paddestoel seizoen in zicht!

Comment

Working...
                X