Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dacht het wel, en dat is vooral handig als je met polarisatiefiltertjes werkt...
klopt, komt het gebruik van pola's ten goede.... want deze blijven dan in zelfde positie (draaien dus niet mee tijdens het scherpstellen).
bij FF (front focus?) is dit wel het geval, en moet je dus telkens weer je polarisatie filter gaan bijregelen. En als je dan nog eens een zonnekap gebruikt is't helemaal om zeep. Voor mijn part reden genoeg om voor IF te kiezen.
klopt, komt het gebruik van pola's ten goede.... want deze blijven dan in zelfde positie (draaien dus niet mee tijdens het scherpstellen).
bij FF (front focus?) is dit wel het geval, en moet je dus telkens weer je polarisatie filter gaan bijregelen. En als je dan nog eens een zonnekap gebruikt is't helemaal om zeep. Voor mijn part reden genoeg om voor IF te kiezen.
Front focus is de tegenhanger van backfocus en de symptomen zijn: lens stelt scherp voor het gekozen scherpstelpunt. Ik zou het eerder externe focus noemen, maar heb er eigenlijk geen idee van hoe het noemt.
Front focus is de tegenhanger van backfocus en de symptomen zijn: lens stelt scherp voor het gekozen scherpstelpunt. Ik zou het eerder externe focus noemen, maar heb er eigenlijk geen idee van hoe het noemt.
Mvg
klopt, ik neem de term front-focus terug, khad er niet aan gedacht dat een scherpstel-probleem-term was
Comment