Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internal focus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internal focus

Wat zijn zo allemaal de voordelen hiervan ?
    Alvast bedankt voor reacties
    Canikon 40D - D200, D300

Re: Internal focus

-Als ge uw tas aanpast aan het formaat van uw camera, dat ge ze dan niet tot oneindig moet draaien eer ze erin geraakt.

-Bij een macrolens dat ge uw beestje ni wegjaagt

-???Zorgt IF er ook niet voor dat uw frontelement niet roteert???Of kan het dat uw lens gewoon niet langer wordt maar uw front wel roteert?

Mvg

Comment

En als je in zolder langs de draad aan het fotograferen bent, dan stoot uw front er niet tegen bij het focussen....

En zand en andere vuiligheid kruipen er niet in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
        -???Zorgt IF er ook niet voor dat uw frontelement niet roteert???
        Dacht het wel, en dat is vooral handig als je met polarisatiefiltertjes werkt...
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Bij een aantal objectief-typen is het nadeel dat het objectief extra groot wordt en ook komt het voor dat de brandpuntsafstand varieert.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee
            Dacht het wel, en dat is vooral handig als je met polarisatiefiltertjes werkt...
            klopt, komt het gebruik van pola's ten goede.... want deze blijven dan in zelfde positie (draaien dus niet mee tijdens het scherpstellen).
            bij FF (front focus?) is dit wel het geval, en moet je dus telkens weer je polarisatie filter gaan bijregelen. En als je dan nog eens een zonnekap gebruikt is't helemaal om zeep. Voor mijn part reden genoeg om voor IF te kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
              klopt, komt het gebruik van pola's ten goede.... want deze blijven dan in zelfde positie (draaien dus niet mee tijdens het scherpstellen).
              bij FF (front focus?) is dit wel het geval, en moet je dus telkens weer je polarisatie filter gaan bijregelen. En als je dan nog eens een zonnekap gebruikt is't helemaal om zeep. Voor mijn part reden genoeg om voor IF te kiezen.
              Front focus is de tegenhanger van backfocus en de symptomen zijn: lens stelt scherp voor het gekozen scherpstelpunt. Ik zou het eerder externe focus noemen, maar heb er eigenlijk geen idee van hoe het noemt.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                Front focus is de tegenhanger van backfocus en de symptomen zijn: lens stelt scherp voor het gekozen scherpstelpunt. Ik zou het eerder externe focus noemen, maar heb er eigenlijk geen idee van hoe het noemt.

Mvg
                klopt, ik neem de term front-focus terug, khad er niet aan gedacht dat een scherpstel-probleem-term was

Comment

Working...
                X