Ik verplaats hierbij een topic van de camera sectie naar de objectieven sectie en verwoord mijn eerder aldaar gestelde vraag lichtjes gewijzigd.
Ik overweeg over te gaan tot de aankoop van een dslr.
Bedoeling is foto's te nemen van paarden en honden (in beweging) in niet steeds de best verlichte ruimtes in een range van 5 tot 50 meter.
Een hoge framerate en een goede lichtgevoeligheid vind ik dus belangrijk.
Onder andere omwille van de goede framerate vind ik twee toestellen interessant: de nikon d70s of de snellere canon 20d (al zitten ze misschien niet drect in dezelfde klasse).
Wat het glaswerk betreft heb ik vertrekkende van jullie eerdere reacties enig opzoekwerk gedaan, maar vraag naar jullie opinie en ervaringen.
Lijken me interessant:
sigma 28-105 f2.8-4
tamron 28-75 f2.8 XR
Tokina 28-80 f2.8
Tokina 80-200 f2.8
Tokina 28-70 f2.8
Nikon/canon 50 f1.8
Zitten hier (rekening houdende met het doel) echte afraders tussen? Met wat zou ik eventueel kunnen starten.
Alvast dank voor komende reacties.
Ik overweeg over te gaan tot de aankoop van een dslr.
Bedoeling is foto's te nemen van paarden en honden (in beweging) in niet steeds de best verlichte ruimtes in een range van 5 tot 50 meter.
Een hoge framerate en een goede lichtgevoeligheid vind ik dus belangrijk.
Onder andere omwille van de goede framerate vind ik twee toestellen interessant: de nikon d70s of de snellere canon 20d (al zitten ze misschien niet drect in dezelfde klasse).
Wat het glaswerk betreft heb ik vertrekkende van jullie eerdere reacties enig opzoekwerk gedaan, maar vraag naar jullie opinie en ervaringen.
Lijken me interessant:
sigma 28-105 f2.8-4
tamron 28-75 f2.8 XR
Tokina 28-80 f2.8
Tokina 80-200 f2.8
Tokina 28-70 f2.8
Nikon/canon 50 f1.8
Zitten hier (rekening houdende met het doel) echte afraders tussen? Met wat zou ik eventueel kunnen starten.
Alvast dank voor komende reacties.
Comment