Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door het glas de lensen niet meer zien

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Door het glas de lensen niet meer zien

Hi allemaal!

Ik heb nog niet zo lang de Canon EOS 300D met kitlens aangeschaft, ben nu op zoek naar een goede lens waarmee ik oa verder dan de kitlens kan zoomen.

Heb tijdens mijn vakantie de Tamron 28-300mm XR DI 3,5-6,3 M/AF van een kennis kunnen proberen, zie bijvoorbeeld onderstaande foto. De prijs, het compacte formaat en de enorme zoom spraken me wel aan bij deze lens. Maar moest soms veel moeite doen om alles scherp te krijgen, vooral bij minder licht. Ook kijk ik naar de Sigma 3.5-6.3 18-200MM DC, maar deze heb ik helaas niet kunnen testen.

Maar als ik eerlijk ben ga ik liever voor een Canon lens, de Canon EF 28-200mm f/3.5-5.6 lijkt me wel wat maar heb nog helemaal niets gelezen over deze lens. Heeft iemand ervaring met dit objectief of een goed advies voor me?

Thx!

Jeroen.
    Last edited by jeroenbeekman; 4 september 2005, 23:36.

Re: Door het glas de lensen niet meer zien

als je niet begrijpt waarom een objektief met name bij minder licht niet alles scherp krijgt, heb je geen ander objektief nodig maar meer basale kennis van diafragma met bijbehorende DOF, belichting in het algemeen en het effect van langere sluitertijden.

In het kort: minder licht betekent groter diafragma betekent minder DOF (=het gebied dat scherp wordt afgebeeld) en langere sluitertijd en dus meer kans op bewegings onscherpte.
    Dus combinatie van die twee bij minder licht: minder scherpe foto's.

Advies: objektief vooral niet vervangen maar basiskennis fotografie verwerven en pas (lang) daarna gaan nadenken over nieuwe aanschaf.

Comment

Working...
    X