Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 135-400/4,5-5,6 AF APO RF aspherical

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 135-400/4,5-5,6 AF APO RF aspherical

Hoi,

ik ga binnenkort (eindelijk) een eos 20d aanschaffen met de standaard 18-55mm omdat die combinatie evenveel kost als de body alleen.

Daarnaast ben ik op zoek naar een lens die tot ongeveer een 300mm gaat omdat ik uit ervaring weet dat ik vooral tss 200 en 300 zal gebruiken.
    Dit echter in minder goede lichtomstandigheden en met sluitertijden van 1/500 of sneller. Hoofdoel is het fotograferen van ijshockeywedstrijden welke bijna steeds bij kunstlicht doorgaan. Ik begrijp dat de type IS-L lenzen van canon beter zullen functioneren maar het budget is er op dit moment niet.

In het verleden heb ik met mijn CP5700 al vrij goede resultaten verkregen maar dit terzijde.

Is deze lens een goede koop voor 449 euro of is er een beter alternatief voor minder dan 500 euro.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: Sigma 135-400/4,5-5,6 AF APO RF aspherical

Heb deze lens zelf, maar dan met Nikon-vatting. Ben er best tevreden van, zeker voor dit geld.
    Heb ze gekocht ter vervanging van de 70-300mm kitlens en heb het me nog nooit beklaagd ...

Groetjes,
    DVdB
    Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Heb de lens ook gehad. Ik denk persoonlijk dat ze te trage AF en niet lichtsterk genoeg is voor wat je wil doen. Zoek maar eens op forum, de lens is al verscheidene malen beproken
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Jamaar is er een beter alternatief voor -500 euro?

Moest ik meer geld hebben dan kocht ik natuurlijk eentje uit de canon L reeks. Geef nu liever iets meer aan de body en dan later zien we wel.

Slukes,
        IKKE
        BE-Wommelgem

Comment

Heb deze lens ook gehad, is langzaam en luidruchtig.
          Minder goede ervaring mee.

Comment

Minder dan 500 Eur en een snelle - lichtsterke tele zijn twee zaken die niet goed samen gaan.
            Verhoog je budget wat en probeer een 2de handse Sigma 100-400 F/4 te pakken te krijgen. Ik heb de lens nooit gehad maar ze schijnt niet slecht te zijn. Ze is in ieder geval veel beter dan de 135-400. En je kan er als het nodig is nog wel een 1.4 TC tussenzetten.
            www.RudyVerrijt.info

Comment

'k Heb ook zo'n 135-400.
              Advies : verder sparen. Niet de 135-400 kopen.
              Op korte brandpuntsafstanden (tot +- 250 à 300mm ) is het een redelijk goede lens. niet meer, niet minder.

Maar op 400 mm, waarvoor ik ze in feite heb, presteert ze ondermaats.
              Het is te doen.... maar er is veel beter.

Groetjes
              Skitch
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

@ jepe, 100-400f4 van sigma is dit een nieuwe lens of bedoel je de 100-300f4
                deze laatste bestaat echt en is bovendien ook nog een super lenske, je kan er zelfs een 1.4 extenter opzetten zonder veel problemen.
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

@EVA, Dikke type-FAUT van mij Ik bedoel inderdaad de 100-300 F/4
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Canon 70-300/4-5,6 EF IS USM voor 579 dan?
                    BE-Wommelgem

Comment

Een goede raad, ik had lang geleden zelfde vraag als jij...ik heb gewacht en recent de Sigma 100-300 F4 gekocht en da's écht een superlenske.
                      De Sig 135-400 is te traag voor datgene wat jij wil gaan vastleggen, men weze gewaarschuwd (voor andere doeleinden kan deze lens wél voldoen maar voor jou specifieke target hélaas niet)
                      PS investeer liever in goed glaswerk dan eerder in de body (waarom geen 350D + goed glas dan een 20D en minder glas, na een tijd zul je dit wel inzien )
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Voor de hogere burstsnelheid en de hoeveelheid foto's die je ineens kan nemen... Die ligt we hoger dan bij de 350.

Voor de rest zal er voor mijn niet heel veel verschil zijn.
                        Dat wijzen vergelijkingen blijkbaar uit.

Misschien kan ik de juiste settings eerst bepalen en die manueel instellen en dan een heele reeks foto's nemen zonder iets te wijzigen?
                        Gebeurt via statief en afstandsbediening...

Canon 75-300/4-5,6 EF IS USM voor 469 euro?
                        Die IS maakt toch veel goed?

Het is spijtig dat je die dingen niet eerst kan proberen.
                        Iemand uit de buurt van Deurne met zulk materiaal?
                        BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy
                          Canon 75-300/4-5,6 EF IS USM voor 469 euro?
                          Die IS maakt toch veel goed?
                          Ik zou je aanraden om deze lens niet te kopen. De IS is al enkele generaties oud, en ondersteunt lang niet alle situaties. Panning is alvast niet mogelijk, en dat is toch iets wat je wilt bereiken als je sport fotografeert.

Tevens draait de front-lens mee, waardoor je bijvoorbeeld geen circ. polar. filters kan gebruiken, want die moet je dan telkens weer corrigeren.
                          Als je alleen maar 'statische' onderwerpen gaat fotograferen, en geen polarisatie-filters gaat gebruiken, dan kan je hiermee mss wel nog iets aanvangen.

Deze lens 'klinkt' gewoon beter dan ze eigenlijk is... Dan hou ik liever die 469€ nog een beetje in mijn portemonnee tot ze wat aangedikt is.

Comment

OK OK, aan mij kun je alles verkopen...
                            Ik ga de knoop doorhakken en besparen op enkele accesoires zoals de afstandsbediening, een extra CF kaart, tas ed. (heb nu een scandisk ultra 512 en 32, daar kan ik al even wat mee doen en een extra kaart kan later nog)

Ik koop dus:

Sigma 100-300/4 AF EX DG APO IF HSM 959 euro
                            Canon EOS-20D + Canon 18-55mm EF-S DC 1299 euro (zonder lens zelfde prijs dus...)
                            en 1 extra batterij bij www.topfoto-online.de.

Weet iemand die goedkoper te vinden?
                            Op Ebay maar dan betaal je misschien nog taxen ed.
                            En topfoto is maar een 1 1/2u rijden van Wommelgem dus...

In ieder geval groetjes en bedankt aan allen voor de info!
                            IKKE
                            BE-Wommelgem

Comment

Tip: Als het niet dringend is plaats een zoekertje in 'gezocht'
                              Er zijn nog andere sites waar je materiaal kan zoeken, en dat is niet per definitie ebay.
                              Je zou verbaast zijn welke aan biedingen je krijgt (van eerlijke mensen)
                              Ik probeer al mijn lenzen zo te kopen, ik heb me nog niet beklaagd.
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                              X