Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18 - 200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 18 - 200

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
    Waar staat dat dan ? Ik kom alleen tegenovergestelde berichten tegen. (Ik wil ook een 18-200, maar heb nog steeds niet beslist welke van de 2 ik ga nemen)
    Daartegenover zegt een gerenomeerde locale fotowinkel dat de tamron beter is. Tja, verwarring allom dus. Ik wil gewoon de beste van de twee, prijs komt slechts op de 2de plaats. Ik zou ze eigenlijk alletwee eens moeten kunnen proberen he, maar welke fotowinkel zal dat toelaten ? En dat een dergelijke lens niet presteert zoals een 70-200 VR is mij heel duidelijk.

Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt; ik had eerst de Tamron maar ik heb deze snel gewisseld voor de Sigma; ik vond de Tamron minder scherp.

Volgende foto genomen met de sigma 18-200mm, en dik tevreden

Comment

Heb een tabelletje gemaakt

De Tamron is wat beter in macro...

Comment

Mseg, kun je daar eens een fullsize crop van tonen? Op die manier kunnen we dan echt de scherpte beoordelen.

seppuku.

Comment

nu ja, ik kan ook een scherpe foto tonen met de tamron....

@ scalll: inderdaad, dat was een van de redenen. de kijkhoek is ook verschillend (ben je vergeten in het rood te zetten), en daarnaast nog alle letters die achter de lens volgen....
          ook heb ik aan f40 gezeten met die lens, dus minimaal 22
          misschien was het gewoon het toestel dat f40 zei, maar toch bizar, niet?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
          X