Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuif en feest fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuif en feest fotografie

toch zijn ze altijd mooi scherp of niet?

heb een paar vaste setups met de pro1

nu ik een 1d mk2 ga gebruiken zal 't weer wel ff zoeken zijn.

om met de 420 ex op een pro 1 te werken moet je wel minstes 4.5 gebruike om portretten te maken.
    anders zijn ze veel te overbelicht,zeker in de automatische standen die ik maar goed nooit gebruik

exifs heb ik niet direct

sluitertijden zijn minstens 0.5" da mag je al weten,een tip , doe op je flitser zo'n sigaretteblaadje of zo'n kapje want hij gaat te direct flitsen en reflecties en zo geven op portretten.

iso is 100-200 ( gebruik nie meer omdat je dan je dia heel dicht moet zetten en hij dan overbelicht met flits.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
      toch zijn ze altijd mooi scherp of niet?

heb een paar vaste setups met de pro1

nu ik een 1d mk2 ga gebruiken zal 't weer wel ff zoeken zijn.

om met de 420 ex op een pro 1 te werken moet je wel minstes 4.5 gebruike om portretten te maken.
      anders zijn ze veel te overbelicht,zeker in de automatische standen die ik maar goed nooit gebruik

exifs heb ik niet direct

sluitertijden zijn minstens 0.5" da mag je al weten,een tip , doe op je flitser zo'n sigaretteblaadje of zo'n kapje want hij gaat te direct flitsen en reflecties en zo geven op portretten.

iso is 100-200 ( gebruik nie meer omdat je dan je dia heel dicht moet zetten en hij dan overbelicht met flits.)
      Wel, ik snap niet dat jij nog enigzins scherpe foto's kan maken met sluitertijden van 1 seconden, zelfs met flits, zelfs met een IS lens, en dat uit de hand. Als ik dat doe (1'', f 5, invulflits 2e gordijn, iso 400) heb ik mooi belichte foto's, maar niets scherp.

Comment

tsja

kan der nie veel op zeggen,

het ligt fel aan je toestel kenne en met licht en vooral beweging kunne werken.

mag toch zegge da 3 van de 5 foto's die ik maak en de tijd voor neem perfect lukken zoals ik wil...
        bij mij is fotografie begonne met dees en zelfs met mijn 2.3 HP rotding maakte ik leuke fotos
        niet scherp zoals deze maar als je ziet dat die 3e foto met een a70 op nachtmodus is gemaakt doe ik het niet slecht denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door York
          Wel, ik snap niet dat jij nog enigzins scherpe foto's kan maken met sluitertijden van 1 seconden, zelfs met flits, zelfs met een IS lens, en dat uit de hand. Als ik dat doe (1'', f 5, invulflits 2e gordijn, iso 400) heb ik mooi belichte foto's, maar niets scherp.
          dan doe jij iets verkeerd

als de flits de hoofdlichtbron is, heb je ALTIJD scherpe foto's, zelfs bij een belichting van 30 sec en als uw model na een seconde wegloopt omdat ze schrik heeft van u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
            dan doe jij iets verkeerd

als de flits de hoofdlichtbron is, heb je ALTIJD scherpe foto's, zelfs bij een belichting van 30 sec en als uw model na een seconde wegloopt omdat ze schrik heeft van u

idd ma dan heb je wel weinig achtergrong belichting omdat hij zen belichting en flits kiest op sluitertijd.

kunst is dan om ander licht op te vangen, juiste belichtingswaarde te gebruiken en een langere sluiter te gebruiken en juist te weten wanneer je sluiter klik zegt en het eeld opneemt.

kan je juist kiezen wat scherp moet zijn en waar je van die swirl's en waas wil.

ff oefene en een geest of zo produceren enz. is echt geen probleem hoor.

know your camera.

Comment

Working...
            X