Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-105mm f4 L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 24-105mm f4 L USM

Nieuw lensje van Canon :

http://www.canon.com.au/products/cam...m_f4l_usm.html

Re: Canon EF 24-105mm f4 L USM

Als je het daar in de prijstabellen op die Canon Australië site vergelijkt met de prijs van de andere lenzen, zou het neerkomen op zo'n $900. Als dat klopt gaan er daar veel van verkocht worden. Ik zou er zo ook onmiddellijk een kopen als ik wat meer geld had.

Comment

Het is duidelijk dat deze lens in onmiddelijke concurentie staat met de 24-70 f2.8 (als ze ten minste de optische kwaliteiten ervan kan benaderen want de 3x zoomgrens is hier wel ruim overschreden).

950 gr versus 670 gr is een substantieel verschil
      123 mm lengte versus 107 mm maakt ze ook wat compacter
      non-IS versus IS scheelt in dit geval 2 stops
      1200 € versus 900 € (???)

Als de kwaliteit van de nieuwe lens goed is dan is de 24-70 gedoemd om een nicheproduct te worden net als de 16-35 mm F2.8 na de komst van de 17-40 mm F4 . Alleen de bokeh van de 24-70 mm op 2.8 kan misschien een positief element vormen om de aankoop te overwegen. Als de kwaliteit van de nieuwe lens dus even goed is als deze van de 24-70... tja, waarom dan nog een 24-70 die duurder, zwaarder, groter en geen IS heeft?

Als ze nu bij Canon de 70-200 F4 eens zouden discontinuen en terug een 100-300 F4 L IS uitbrengen...
      Last edited by DigiCam; 19 augustus 2005, 21:11.
      DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
        Het is duidelijk dat deze lens in onmiddelijke concurentie staat met de 24-70 f2.8 (als ze ten minste de optische kwaliteiten ervan kan benaderen want de 3x zoomgrens is hier wel ruim overschreden).

950 gr versus 670 gr is een substantieel verschil
        123 mm lengte versus 107 mm maakt ze ook wat compacter
        non-IS versus IS scheelt in dit geval 2 stops
        1200 € versus 900 € (???)

Als de kwaliteit van de nieuwe lens goed is dan is de 24-70 gedoemd om een nicheproduct te worden net als de 16-35 mm F2.8 na de komst van de 17-40 mm F4 . Alleen de bokeh van de 24-70 mm op 2.8 kan misschien een positief element vormen om de aankoop te overwegen. Als de kwaliteit van de nieuwe lens dus even goed is als deze van de 24-70... tja, waarom dan nog een 24-70 die duurder, zwaarder, groter en geen IS heeft?

Als ze nu bij Canon de 70-200 F4 eens zouden discontinuen en terug een 100-300 F4 L IS uitbrengen...
        Er zijn toch nog andere redenen om een f1/2.8 te verkiezen hoor, snellere en nauwkeurigere AF, helderde zoeker zijn zowat de twee voornaamste die mij te binnen schieten. Vergeet niet dat ondanks al dat gewauwel over kwaliteitsproblemen van de 24-70, deze lens erg goed uit de bus komt bij test, en dat niet zonder reden

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
          Als je het daar in de prijstabellen op die Canon Australië site vergelijkt met de prijs van de andere lenzen, zou het neerkomen op zo'n $900. Als dat klopt gaan er daar veel van verkocht worden. Ik zou er zo ook onmiddellijk een kopen als ik wat meer geld had.
          Dan raad ik u zeker af om de prijs op www.sdcard.be te bekijken.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D

Jan.
            Het wordt kiezen.
            De 24-70 f2,8 zonder IS, of de 24-105 f4 met IS.

De laatste heeft een groter zoombereik, maar de 24-70 is dan weer een stop lichtsterker. Bij bewegende onderwerpen is de 24-70 in het voordeel, bij stilstaande of traag bewegende onderwerpen is de IS in het voordeel. Maar met de huidige camera's kan je probleemloos tot iso 1600 gaan, en dan is een echt lichtsterke lens alleen nodig in extreme gevallen.
            Als de 24-105 over het volledige zoombereik echt scherp is vanaf f4, dan krijgt die bij mij de voorkeur. Ik heb zelf een Tamron 28-75 f2,8 , die is niet slecht, maar op f2,8 valt die toch wat tegen. Meestal zet ik die niet verder open dan f4.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

lekkere lens, zou wel eens een van de mijne kunne worden ipv een 24-70

kan ik er een leuke vaste lichtgevoelige groothoek bijnemen.

zijn ze al leverbaar eigelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                Als de 24-105 over het volledige zoombereik echt scherp is vanaf f4, dan krijgt die bij mij de voorkeur. Ik heb zelf een Tamron 28-75 f2,8 , die is niet slecht, maar op f2,8 valt die toch wat tegen. Meestal zet ik die niet verder open dan f4.
                Echt scherp vanaf f4 kan je waarschijnlijk niet verwachten. Vergelijk dit met de 17-40L en de 70-200L f4 op f4. Maar voldoende scherp over het zoombereik waarschijnlijk wel. Echt scherp mag je vanaf f4.5 of f5 verwachten.
                De Canon 24-70L is op 24 mm reeds vrij scherp op f2,8. Maar op 70 mm is deze vergelijkbaar met de Canon 28-70L. Op 70 mm is een hoger f getal nodig voor scherpe fotos.

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                zijn ze al leverbaar eigelijk?
                Volgende week zal de leverdatum bekend gemaakt worden. Voor het einde van het jaar moet deze lens leverbaar zijn. Maar zoals gewoonlijk bij Canon kunnen er wachttijden ontstaan. Dit wordt inderdaad de best verkopende L lens omdat alle Canon users deze lens kunnen gebruiken. (Niet enkel de 300D - 350D en 20D users)

De volgende link is van iemand hier op BD.
                Ik waardeer het enorm dat deze link na twee jaar nog steeds werkt.
                Deze link toont zeer duidelijk het kwaliteitsverschil tusse 4 Canon lenzen.

Jan.
                Last edited by Jan_10D; 20 augustus 2005, 09:34.

Comment

Volgens Chaseeur d'Images zou deze lens ook in kit verkocht gaan worden met de 5D... Ik ben eens benieuwd

sugar

Comment

Jan.
                    Amerikaanse prijzen hé. Daar kost een 24-70 f2.8L ook nog maar $1100, dus als je wat gaat terugrekenen kom je op een prijs van $900 uit. Hier in Europa gaat dat uiteraard een stuk duurder zijn, zoals gewoonlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Volgens Chaseeur d'Images zou deze lens ook in kit verkocht gaan worden met de 5D... Ik ben eens benieuwd

sugar
                      Ik weet niet of dit het geval is...

Maar als ik zo 20 euro kan besparen dan bestel ik gelijk een kitje.

Jan.

Disclaimer: -gelijk- moet vervangen worden door -begin 2006-.

Comment

Jan.

Die 24-105 heb ik niet nodig, ik heb al een 24-70. Die 5D komt er wel, waarschijnlijk dit jaar nog. Ik moet dan eerst wel nog wat glas in de aanbieding zetten

sugar

Comment

Jan.

De eerste sets die worden uitgeleverd bestaan uit een EOS 5D met EF 24-105mm f4 L IS USM lens .
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                            De eerste sets die worden uitgeleverd bestaan uit een EOS 5D met EF 24-105mm f4 L IS USM lens .
                            Dus als ik geen 24-105 wil moet ik wachten

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Dus als ik geen 24-105 wil moet ik wachten

sugar
                              Dan zal die 24-105 ook wel apart verkocht geraken volgens mij .
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X