Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven uit het buitenland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectieven uit het buitenland

Hallo Heeft iemand ervaringen met objectieven bestellen in het buitenland en dan bedoel ik buiten europa.
    Werken die gewoon op de camera's van hier

Re: Objectieven uit het buitenland

Ik heb al een paar keer gekocht bij BH Photo (New York). Een Canon EF objectief is overal ter wereld dezelfde. Wanneer je besteld in de VS en de UK moet je eventueel aanvaarden dat de afstandsaanduidingen in voet i.p.v. meter zijn.
    My work: VICTORIE.com

Comment

Ik heb een 2e hands 70-200 f4L uit de VS gekocht omdat de Euro-Dollar koers toen heel gunstig was en de aangeboden prijs ook heel voordelig was. Lenzen zijn overal in de wereld hetzelfde, dus het maakt niet echt uit waar je ze koopt. Voor de garantie kan het echter wel uitmaken, als je een lens uit de VS bestelt kan het goed zijn dat je ze voor herstellingen terug naar de VS moet sturen.

Je moet er ook altijd rekening mee houden dat wanneer je iets koopt buiten de EU er BTW en importtaksen op betaald moeten worden, en dat kan snel optellen. Met die 70-200f4L die ik heb gekocht heb ik door die BTW, taksen, transportkosten en andere douanekosten uiteindelijk evenveel betaald als wanneer ik die lens hier tweedehands had gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
        Ik heb een 2e hands 70-200 f4L uit de VS gekocht omdat de Euro-Dollar koers toen heel gunstig was en de aangeboden prijs ook heel voordelig was. Lenzen zijn overal in de wereld hetzelfde, dus het maakt niet echt uit waar je ze koopt. Voor de garantie kan het echter wel uitmaken, als je een lens uit de VS bestelt kan het goed zijn dat je ze voor herstellingen terug naar de VS moet sturen.

Je moet er ook altijd rekening mee houden dat wanneer je iets koopt buiten de EU er BTW en importtaksen op betaald moeten worden, en dat kan snel optellen. Met die 70-200f4L die ik heb gekocht heb ik door die BTW, taksen, transportkosten en andere douanekosten uiteindelijk evenveel betaald als wanneer ik die lens hier tweedehands had gekocht.
        Effe opmerken dat Canon producten een wereldwijde garantie hebben. Een herstelling onder garantie kan dus steeds in Europa. Maar... in bepaalde gevallen kan Canon je vragen een probleem op te lossen via je handelaar (inwisselen lens bv), en dan moet je wel terug naar de states.
        Volgens mij is het sop de kool niet waard

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

zeker niet als je bij dat sop nog douane, btw en behandelingskosten moet rekenen.

enkel ter plekke buiten europa aankopen en slim meebrengen (dus geen doosjes, papieren, etc.), kan je profijt maken, maar niet als je laat verzenden...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Het kan perfect en naargelang de prijs en de koers van de dollar kan het interessant zijn.

Niet vergeten er komt ook nog 6% invoertaks(lenzen) bovenop. Dus transport, BTW en invoertaks bijrekenen.

Ik heb dit al meerdere keren gedaan en als je meerdere zaken in 1 keer bestelt vallen de transportkosten ook nog mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Het kan perfect en naargelang de prijs en de koers van de dollar kan het interessant zijn.

Niet vergeten er komt ook nog 6% invoertaks(lenzen) bovenop. Dus transport, BTW en invoertaks bijrekenen.

Ik heb dit al meerdere keren gedaan en als je meerdere zaken in 1 keer bestelt vallen de transportkosten ook nog mee.
              Ik zou alles uit Duitsland halen. 16% BTW en meestal beetje goedkoper dan in NL/BE. En je moet geen taksen/btw bijbetalen. En ook geen 'gevaarlijke' verzendingen over zee doorstaan.
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                Ik zou alles uit Duitsland halen. 16% BTW en meestal beetje goedkoper dan in NL/BE. En je moet geen taksen/btw bijbetalen. En ook geen 'gevaarlijke' verzendingen over zee doorstaan.
                Ik haal ook regelmatig spullen uit D hoor maar soms is het nog veel interessanter uit de US. Dat moet je natuurlijk wel goed uitrekenen.

En gevaarlijk is transport over zee helemaal niet hoor duizenden mensen en nog meer pakjes per dag kan je toch moeilijk gevaarlijk noemen.

Comment

Het gevaar ligt bij de douane, reken maar op een 30% op je totaalbedrag dat je betaalde aan de verkoper, erbij voor het in België te mogen brengen en houden!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                    Het gevaar ligt bij de douane, reken maar op een 30% op je totaalbedrag dat je betaalde aan de verkoper, erbij voor het in België te mogen brengen en houden!!
                    Dat is geen gevaar toch? Zoals ik reeds zie je berekent dat gewoon op voorhand. 21% BTW + invoertaks (6%) en transport. En voila je hebt het. Ik snap de vrees van velen niet zo goed. Is het niet voordelig of amper voordelig doe je het niet is het dat wel dan kan je het toch doen.

Comment

Sommigen weten dat niet Kevlar, en worden dan met de neus op de (dure) feiten gedrukt. Daarom dat je eigenlijk slechts weinig voordeel doet wanneer het verzonden moet worden...

Dus daarom maar even aan de poster zeggen dat je moet oppassen. Voor alles wat ik al heb gekocht, bleek de VS of alles buiten de EU, eigenlijk niet goedkoper, of zelfs duurder.

Maar ja, niet iedereen zoekt grondig alles af, en dan komen ze soms voor verrassingen...

Comment

Zou er ook geen verschil zijn tussen lenzen die je langs de normale weg koopt en de lenzen die je ergens in het buitenland aanschaft? Worden de super goeie lenzen niet bewaard voor de reguliere handel en de mindere voor de internet winkels? Als ik op mijn canon lenzen kijk zie ik made in Taiwan, made in Japan etc... Zit er daarom een serieus prijsverschil op de lenzen? Daarom dat ik mij deze vragen stel.

Bij AMD is er ook zo een circuit.
                        Alleen de goeie processoren(na een test) gaan naar de winkels.
                        Dezelfde processoren die de test niet haalden belanden in een nevencircuit, sommigen presteren goed met anderen heb je niks dan miserie.

Groetjes

JO
                        Groetjes
                        ----JO

Comment

Working...
                        X