Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-55 vs 35-70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-55 vs 35-70

Hallo,

Mijn broer heeft zijn EOS 650 (museumstuk!) met bijbehorende lens 35-70 kitlens (museumstuk!) bij mij in bewaring gegeven.

Ik heb die lens op mijn 350D gezet, en da werkt! Die AF heeft wel het geluid van een electrische schroevendraaier, en de range is misschien niet alles.

Nu heb ik ze eens vergeleken, en een paar fotokes gepakt enzo en naast elkaar uitvergroot, en ik heb de indruk dat die oude knar iets scherper is als mijn plastieken kitlens. Kan dit kloppen? Of zie ik nu sterrekes?

Groetjes,

Dave

By The Way:
    Kitlens = 18-55 3.5-5.6 zonder USM
    Oude knar = 35-70 3.5-4.5 zonder USM (AFD?)
    pixelpusher

Re: 18-55 vs 35-70

Het is niet omdat die lens ouder is, dat die daarom minder scherp zou zijn. Het is dus best mogelijk dat di 35-70 optisch veel beter is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hey Dave,

Post es 2 identieke pics en laat ons raden, voor de fun
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Rarara

Allebei getrokken op 1/100, F/5,6, ongeveer 35mm, ISO-100, +1 stop.
        Nu jullie raden welke de ouzakkenlens is en welke de ku.. kitlens.

Misschien dat het lawaai de mensen gaat storen tijdens de Modellendag zondag .
        Dave
        pixelpusher

Comment

Als ik mag kiezen zou ik de linkerlens gebruiken welke dat ook mag zijn. Ik denk dat de rechterfoto eerder CA zal vertonen. Ik kan het niet opmaken uit zoiets kleins, maar de aflijning van de paal, nijgt er meer toe denk ik. Ook de scherpte is beter bij de linkerlens. Rechterfoto is wel wat warmer, maar welke lens nu het meest neutraal is weet ik niet want kan moeilijk vergelijken met de realiteit

Mvg

Comment

De linkerlens is duidelijk scherper (voor zover je dat kan beoordelen van zo'n kleine jpg), zou die ook blijven gebruiken.

Comment

Wel de linkerlens is inderdaad dat stokoud stuk glas, terwijl de rechterlens de fancy kitlens is.

Er zijn wat nadelen toch, zoals de traaaaaaage AF en de beperkte range. Maar voor modellen is die 35-70 toch beter als de 18-55 range denk ik.
              pixelpusher

Comment

Idd opmerkelijk verschil ivm scherpte, op mijn TFT is de linkse pic merkelijk scherper.
                Eveneens in de overgang (rechtse pic) tss paal en lamphuis veel CA te zien (paarse gloed)

Thx voor de moeite, leuke test

PS neem die oude lens maar mee zenne, va da lawaai nix van aantrekken, dan zingen we wel een liedje als jij begint
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                X