Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO of Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO of Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR ???

Hallo,

ik wil graag een 80-400 lens aanschaffen en mijn keuze is gevallen op volgende lenzen:

Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO
    Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR

Welke van deze lenzen is optisch de beste? En wat is beter: de OS van Sigma of de VR van Nikon?

Ik weet dat de Nikon iets compacter en lichter is en de Sigma heeft een betere tripod steun, maar puur optisch en OS/VR welke is de beste?

Bedankt,

Nick Denolf
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Re: Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO of Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR ???

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
    Hallo,

ik wil graag een 80-400 lens aanschaffen en mijn keuze is gevallen op volgende lenzen:

Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO
    Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR
    Het zijn beide zeer vergelijkbare lenzen

Welke van deze lenzen is optisch de beste? En wat is beter: de OS van Sigma of de VR van Nikon?
    Ik heb met beide lenzen al foto's gemaakt en eerlijk gezegd, ik zie zo direct geen verschil, misschien als je begint te croppen, dat er dan ergens verschil kan optreden, maar daar kan ik niet echt op antwoorden.

Ik weet dat de Nikon iets compacter en lichter is en de Sigma heeft een betere tripod steun, maar puur optisch en OS/VR welke is de beste?
    Beide systemen zijn aan elkaar gewaagd, ik heb voor de Nikkor gekozen, vooral voor zijn handelbaarheid, de Sigma 80-400 is wel zwaarder en groter dan de Nikkor, maar dat wist je dus al.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO of Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR ???

Dit onderwerp is al een paar keer aanbod gekomen.
      Mijn oordeel : Ga voor de Nikkor maar koop 2dehands, er staan er verschillende te koop. Je gaat veel plezier beleven aan deze lens Het is momenteel mijn favoriet.

Nikon heeft al bewezen dat ze VR's kan maken, Sigma heeft maar 1 ref. punt en dat is de deze.

De nikkor is een lomp geval, de sigma is nog erger
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

De Nikor lomp? idd ik neem die ook niet altijd mee als ik een hele dag moet sjouwen, maar het is echt mijn favo tele.
        De sigma doet er nog 400gr bij (of meer?) en heeft geen toegevoegde waarde, dus... leve Nikon!
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X