Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens voor canon EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens voor canon EOS 350D

ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D 18-55 kit. Graag zou ik een telelens erbij kopen (budget 200 - 300 euro, ik weet dat dat weinig is, maar als absolute beginneling lijkt me dat voorlopig voldoende).
    Maar ik weet niet goed welk merk en met welke specificaties ik best rekening zou houden.
    Is 200 mm voldoende, en dan 18-200 / 28-200 / 55-200 / 70-200 ? of toch beter 300 mm?
    Wat is een goede lens? Ik wil er vooral op vakantie (we gaan zeilen langs de noordkust van Noorwegen) dieren en landschappen mee fotograferen.
    Iemand ervaringen die hij/zij wil delen?

Bedankt!
    Ilse

http://fotosilse.fotopic.net
    Canon EOS350D + Canon 18-55 kitlens + Tamron 18-200

Re: telelens voor canon EOS 350D

Kijk eens naar deze Sigma lens de APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO voor Canon

is een leuke lens voor weinig geld die zich in de praktijk heeft bewezen. Heeft ook nog een Macro stand.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ilse 350D
      ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D 18-55 kit. Graag zou ik een telelens erbij kopen (budget 200 - 300 euro, ik weet dat dat weinig is, maar als absolute beginneling lijkt me dat voorlopig voldoende).
      Maar ik weet niet goed welk merk en met welke specificaties ik best rekening zou houden.
      Is 200 mm voldoende, en dan 18-200 / 28-200 / 55-200 / 70-200 ? of toch beter 300 mm?
      Wat is een goede lens? Ik wil er vooral op vakantie (we gaan zeilen langs de noordkust van Noorwegen) dieren en landschappen mee fotograferen.
      Iemand ervaringen die hij/zij wil delen?

Bedankt!
      Stel dat we het maximumbudget nemen, 300€.

Aangezien je de kitlens hebt, is het landsschapsprobleem al opgelost. Dus ik zou die 18-200 eigelijk niet nemen.

Persoonlijk vind ik de Sigma 70-300 een goeie optie. Je hebt nu ook de DG erbij, dus zal ze al wat beter zijn dan de huidige versies. En je hebt er dan ook nog macro bij.

edit: otto was me voor

Comment

Zou ook de Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD 1:2 Macro niet uitvlakken. Prijs is zeer gunstig (125 euro) en de foto's die ik ervan gezien heb waren ook niet gek. Wel veel last van CA.
        Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Bedankt voor de tips... Maar ondertussen veel nagedacht en rondgelezen hier op het forum, en daardoor helemaal in de war geraakt "Door het bos de bomen niet meer zien "
          Maar goed, na een babbel gisteren met mijn schoonvader de knoop doorgehakt en het wordt dan toch een 18-200 (de tamron, met dank aan de vele discussies alhier, ietwat boven budget, maar bijna jarig ;o).

Makkelijker op zo'n zeilboot waar de dieren zich in de landschappen bevinden ;o) en we willen natuurlijk niet net die ene walvis missen, omdat de kitlens op de camera staat voor het landschap op de achtergrond...

Zal wel wat fotootjes posten achteraf!
          Ilse

http://fotosilse.fotopic.net
          Canon EOS350D + Canon 18-55 kitlens + Tamron 18-200

Comment

Ilse,

Ik had ook eerst de Tamron gekocht maar na een paar dagen toch terug gebravht ( miste veel scherpte ; Sigma 18-200 zou toch duidelijk beter zijn hierin )

Comment

En weer iemand die beter een H1 of een S2IS had kunnen kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop
                En weer iemand die beter een H1 of een S2IS had kunnen kopen...
                slaagt nergens op.

redenen genoeg om toch te beginnen met een dslr en een goedkope lens.
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Het gaat me hier totaal niet om de prijs van het objectief ...

(goedkoop vind ik ze ook niet overigens).

Comment

Tjah, mensen met een instap-DSLR die naar goedkope tele-objectieven vragen, wat moet je daar op zeggen?

Iemand ervaringen met de Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD 1:2 Macro? Vooral in vergelijking met de Sigma 70-300 en de Sigma 100-300mm f4,5-6,7 DL ben ik benieuwd wat het verschil tussen die 3 is.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                      Tjah, mensen met een instap-DSLR die naar goedkope tele-objectieven vragen, wat moet je daar op zeggen?

seppuku.

Regel 1 voor je post: eerst hele topic lezen. Ik stel zelf de Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD 1:2 Macro van 125 euro voor in deze topic!

Comment

ik heb een Sigma 70-300 en ben heeeeeeeeeel kontent

Didier
                        http://www.busimatch.com

Comment

Regel 1: Je krijgt evenveel kwaliteit dan het aantal € dat je uitgeeft.

Het hangt er alleen van af, hoe je het woord kwaliteit omschrijft, of je een lens goed/slecht oordeelt.

Voor sommigen zijn Sigma EX lenzen niet goed genoeg en anderen zijn dan weer tevreden van hun 100€ lens. Het hangt er dus van af waar je eigen kwaliteits-lat ligt.

Voor de prijs (een 250-tal €) is de Sigma kwalitatief een goeie lens. Maar verwacht geen prestaties zoals een lens van 1250€(dat spreekt nogal voor zich).
                          Op 300mm maar matig scherp, maar tot 260 in de juiste diafragma waardes valt ze erg goed mee.
                          En de macro-functie is goed meegenomen.

Hier eentje van onlangs in Spa met de Sigma (andere pics in het album zijn ook allemaal van de Sigma)
                          Een voorbeeld

Comment

Ik stel zelf de Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD 1:2 Macro van 125 euro voor in deze topic!
                            De quote komt niet uit deze topic!

Gelieve niet zo hoog van de toren te blazen. Alle off-topic reacties die nog zouden volgen, gaan eruit.

seppuku.

Comment

Ik zou zeker eens uitkijken naar een goede tweedehands die nog net binnen je budget valt.

hesy.be
                              BD0319BE

Comment

Working...
                              X