Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens om naar +200mm te gaan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens om naar +200mm te gaan?

ik ben ondertussen ook es aan het kijken wat de beste mannier zou zijn om naar de +200 mm te gaan.

nen 600mm prime kan ik nie betalen nen 300 f2.8 ook nie dus daar moeten we nie naar kijken.

maar deze kunnen wel:

AFS 300 f/4D. kost 975
    + een 1.4 of 1.7 tc kost 385 => totaal 1360

Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. kost 1299

Sigma 50-500 mm F4 - 6,3 EX APO RF HSM DG. kost 949

OF

zou ik gewoon op mijne 70-200vr een 1.7 zetten?? das een 340 dan

de bedoeling is om vogelkes en ewa wildlife te kunnen trekken.

Re: welke lens om naar +200mm te gaan?

Volgens mij op je 70-200 een 1.7 zetten Koen, maar je komt dan maar op 510 uit natuurlijk. Als je die 90mm meer van doen hebt, ja dan is volgens mij de 80-400 VR de oplossing aangezien deze toch zeer goeie referenties heeft.
    Over de Sigma 50-500, dus niet uit onze stal, lees ik nog problemen deze morgen met een DX2. Is trouwens momenteel hier te koop. Van compatibiliteitsprobs. met de D70 heb ik tot nog toe niet gehoord, maar wie weet stap je wel in de toekomst niet over naar een DX2 of een "D200" en geeft dit wel problemen ?

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En overigens Koen, Nikon lenzen blijken een goeie investering te zijn. Ik zie dat de 70-200VR al een prijsstijging heeft ondergaan.

Groetjes,
      POl.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het hangt er een beetje vanaf wat je met de tele wil doen.
        Die 80-400 VR is een prachtige lens als je uit de hand wil fotograferen.
        Er gaan geen TC's op deze lens (of misschien toch de Kenko)
        De AF is trager dan van de 300mm AF-s

Als je altijd op 400mm gaat schieten (zoals vogels) dan is de prime beter.
        Met AFS 300 f/4D. + TC 1.4 kan je nog net uit de hand gebruiken.
        Met de 1.7 tc of TC2.0 (want die werkt ook nog, je hebt dan een 900mm (1.5) op F/8) lukt dit niet meer zonder statief.
        Ik heb deze combinatie graag gebruikt maar gebruik ik de VR.

De Sigma 50-500 heb ik nooit gebruikt maar ik denk dat je zonder statief er niks kan meedoen. Ze is trouwens de zwaarste van de 3.

Nu een beetje reklame maken ik heb een AFS 300 f/4D. + TC 1.4 combinatie te koop (zie koopjes)
        Last edited by JePe; 4 augustus 2005, 12:56.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

effkens vergeten: de 70-200 + 1.7Tc is gewoon veel te kort voor vogelkens.
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Weet niet of je een spiegelobjectief in overweging wil nemen, maar er is al een Sigma 600mm/F8 voor minder dan €500 te koop bij Corné.

Nu weet ik ook wel dat de optische kwaliteit van een spiegelobjectief minder is dan bij een klassiek objectief (de beruchte "bokeh" o.a.), de vaste diafragma waarde f8 kan misschien ook een beletsel zijn, maar het kost dan ook maar een fractie van een klassieke prime 600mm .
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
              Weet niet of je een spiegelobjectief in overweging wil nemen, maar er is al een Sigma 600mm/F8 voor minder dan €500 te koop bij Corné.

Nu weet ik ook wel dat de optische kwaliteit van een spiegelobjectief minder is dan bij een klassiek objectief (de beruchte "bokeh" o.a.), de vaste diafragma waarde f8 kan misschien ook een beletsel zijn, maar het kost dan ook maar een fractie van een klassieke prime 600mm .
              Ik heb eigenlijk nog nooit foto's gezien die gemaakt zijn door dit objectief.....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Check this out:

Greetz Geert.
                Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                  toch wel wat donuts te zien hier

Comment

De Sigma 100-300 f4 is ook heel goed, en die zou ook nog prima werken met een 1,4x extender. Dan krijg je een 140-420mm f5,6 en je AF blijft ook werken.

Over de Sigma 80-400 heb ik ook al veel positieve berichten gelezen.

Met een 300mm f4 + 1,7x extender zal je waarschijnlijk de AF verliezen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                      Met een 300mm f4 + 1,7x extender zal je waarschijnlijk de AF verliezen.
                      De Nikkor AF-S 300mm F/4 houd zijn AF met alle TC E II (1.4,1.7,2.0)
                      Hij wordt alleen trager en durft jagen alvorens de AF werkt.
                      Veel wordt opgelost door de lens van AF van 3m tot oneeindig te zitten.
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        De Sigma 100-300 f4 is ook heel goed, en die zou ook nog prima werken met een 1,4x extender. Dan krijg je een 140-420mm f5,6 en je AF blijft ook werken.
                        .
                        Ik heb daarnet mijne Sigma 100-300 F4 ontvangen
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                          Ik heb daarnet mijne Sigma 100-300 F4 ontvangen
                          laat weten wa je ervan denkt he

succes ermee

maar zie mij niet snel naar sigma gaan eigenlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                            maar zie mij niet snel naar sigma gaan eigenlijk
                            Ruim 80% van mijn foto's heb ik met Sigma-lenzen gemaakt, en het is zelfs mogelijk dat de enige canon die ik nog heb ook vervangen wordt door een Sigma (als ik geld genoeg bij elkaar krijg voor een Sigma 120-300 f2,8 ) , maar omdat die Sigma te zwaar is voor "gewoon gebruik" zal de Canon (100-400L) dan waarschijnlijk ook wel blijven.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Working...
                            X