Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensvraag focus???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lensvraag focus???

als ik mijn sigma lens naar de lucht laat focussen of naar een ver afgelegen onderwerp gaat deze niet in de oneindig stand , moet dit niet ?

mijn canon en tokina doet dit wel.

fotos met de sigma verder als +- 5 meter zij dan dikwijls uit focus.

iemand die mij raad kan geven ??
    Groetjes Cy.
    lidnummerD0234BE
    een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

Re: lensvraag focus???

Met mijn Tokina geeft zelfs naar de maan mikken niet de stand oneindig ... de maan is dan ook niet oneindig ver van ons verwijderd, dus in theorie zal je nooit iets kunnen focussen op die stand neem ik aan?

Comment

ik denk dat de stand oneindig bij elke lens toch vanaf een bepaalde afstand is
      bv: verder dan 20m en dit bij elke lens anders.
      en als met die lens iets scherpsteld op bv: 50m deze dan naar de stand oneindig gaat,of ben ik mis
      Groetjes Cy.
      lidnummerD0234BE

Comment

Het klopt inderdaad dat je lens niet op oneindig komt te staan, als je focust op iets dat ver weg is. Dat heeft niets te maken met het feit dat het niet echt oneindig is, want 100 of 200 meter, dat maakt echt niets meer uit met een gewone lens (behalve super telezooms).

Producenten spelen gewoon op 'safe' als ze het mogelijk maken om iets voorbij oneindig te focussen.
        Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

De positie van "oneindig" is trouwens niet absoluut: er zit speling op de focusschaal om variaties op te vangen ten gevolge van atmosferische omstandigheden (temperatuur, vochtigheid etc.) - of zo heb ik mij toch laten vertellen.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

dus als hij niet voledig op oneindig gaat heeft niets te maken met de onscherpe fotos als ik verder als 5 a 6 meter fotografeer ?
            Groetjes Cy.
            lidnummerD0234BE

Comment

Als je de lens manueel tot aan oneindig kan draaien, dan heeft het daar waarschijnlijk niks mee te maken nee?

Misschien eens specifieker zeggen welke lens het is? Moest het hier bvb gaan om een serieuze tele dan kan het ook zijn dat je gewoon beetje last heb van een niet al te vaste hand en zou het ook bewegingsonscherpte kunnen zijn? Een fotootje als voorbeeld kan ook helpen...

Comment

het is de 18-125, en als ik op volle tele maar op minder als die 6 meter een foto neem, zijn ze steeds scherp.
                heb ook nog een tokina 24-200 en deze zijn ook zeer goed en dit is meer tele.
                het zal dan wel niet aan mij liegen zeker
                Groetjes Cy.
                lidnummerD0234BE

Comment

Nee, lijkt me toch eerder een lensprobleem, of een body <-> lens-probleem ... misschien die lens eens uittesten op een andere body om zo meer te weten te komen?
                  Sigma staat wel een beetje bekend om het feit dat je een "goed exemplaar" moet hebben lees ik her en der

Comment

Als ik met de 20D naar de lucht focus krijg ik een error.

Teveel licht?

Overdag wel te verstaan .
                    Al een paar keer voorgehad en in het begin wist ik niet wat er haperde.
                    Nu weet ik dat en let ik er op.

Groetjes

JO
                    Groetjes
                    ----JO

Comment

koop U een goe canon lensje dan heb ge die problemen niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                        Als ik met de 20D naar de lucht focus krijg ik een error.
                        Teveel licht?
                        Als je echt een error code krijgt is dat toch niet normaal hoor!! De enige error die ik ooit al gehad heb met m'n D30 is als ik vergeten ben van het geheugen er terug in te steken

Comment

Working...
                        X