Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-400 VR of de Sigma 80-400 OS ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 80-400 VR of de Sigma 80-400 OS ???

Hallo,

ik ben op zoek naar een goede telelens om mijn huidig materiaal mee aan te vullen...

Daar is mijn oog gevallen om volgende lenzen:
    Nikkor 80-400 VR
    Sigma 80-400 OS

Is er iemand die mij kan zeggen welke lens optisch het beste is?
    En wat met de AF-snelheid, ik hoorde/las dat de Nikon zeker geen snelheidsprijzen zal winnen, hou zit het met de Sigma?

Welke lens zouden jullie kiezen en waarom?

Bedankt,

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Re: Nikkor 80-400 VR of de Sigma 80-400 OS ???

Vermits de Sigma geen HSM heeft, vermoed ik dat het ook geen sprinter is...

Comment

Ik heb beide lenzen uitgetest, qua optiek lopen ze volgens mij gelijk, het enige echt opmerkbare verschil is dat de Nikkor minder weegt en iets kleiner is, voor de rest.......gelijkaardige lenzen. In eventuele verkoopsprijs later, kan de Nikkor misschien meer opbrengen, en Nikkor "klinkt" nog altijd beter dan een Sigma in veel gebruikers hun oren.....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
        Hallo,

ik ben op zoek naar een goede telelens om mijn huidig materiaal mee aan te vullen...

Daar is mijn oog gevallen om volgende lenzen:
        Nikkor 80-400 VR
        Sigma 80-400 OS

Is er iemand die mij kan zeggen welke lens optisch het beste is?
        En wat met de AF-snelheid, ik hoorde/las dat de Nikon zeker geen snelheidsprijzen zal winnen, hou zit het met de Sigma?

Welke lens zouden jullie kiezen en waarom?

Bedankt,

Nick
        heb geen ervaring met beide lenzen, zeker niet met nikkor, maar heb ook een tijdje die sigma in overweging genomen... en via een forumlid hier heb ik wat foto's gezien die hiermee gemaakt zijn, en die zijn wel echt topkwaliteit. En net zoals ik las op www.fredmiranda.com is er sprake van een redelijk trage AF bij de Sigma.

Traag is natuurlijk vrij interpreteerbaar, iemand met veel USM of HSM glas zal die traag vinden, iemand anders die bijv een tamron 28-300 gewoon is, die zal weinig of geen verschil merken. In elk geval de OS zou naar 't schijnt heel goed zijn werk doen, ook bij panning volgens ik kon zien aan de foto's.

vergelijken met nikkor kan ik niet, maar als die kleiner (en hopelijk dan ook lichter?) is, tja dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is. En ook qua compatibiliteit van de lenzen met de body is het misschien beter dat je bij je merk blijft. Tenzij de prijs van doorslaggevend belang is, maar kheb geen idee wat die nikkor kost. De sigma ligt dacht ik net boven de 1000€.

greetz,
        Johan

Comment

Ik heb ook de Nikkor en die doe ik niet meer weg.
          De Sigma is groter en zwaarder. Ik vond ook dat de AF niet heel snel was. (de omstandigheden waren nu wel niet zeergoed).

De AF van de nikkor met een D70 is goed maar ook niet super snel. Het is dan ook geen AF-S. Het schijnt dat deze lens wel heel snel is als je ze op een D?X schroeft, maar dat heb ik niet niet kunnen testen. Het hangt er beetje vanaf waarvoor je de lens wil gebruiken. Ik gebruik hem om buiten onze gevederde vriendjes te 'schieten'. En daar is hij goed in, vooral door de VR

Moet 21Kine bijtreden.
          Nikon houd beter zijn waarde dan Sigma.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
          X