Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Final lenskeuze , hulp gevraagd dringend !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Final lenskeuze , hulp gevraagd dringend !!!

Na vele maanden sparen , eindelijk zover ... deze week wil ik bestelling doen ;-)
    MAAR .....

Zit nog met paar keuze-problemen ...

Aankoop Canon EOS 1D Mark II met toebehoren ...

Zowieso neem ik de all round lens EF 24-70mm f/2.8L USM ( beste keuze volgens velen) indien niet hoor ik dat graag, hoe kan ik testen of m'n exemplaar scherp is ? want volgens velen zijn er soms soft copies van ??

daarbij wil ik nog een 2de lens , ik twijfel tussen volgende ...
    EF 70-200mm f/2.8L IS USM of EF 180mm f/3.5L Macro USM of EF 300mm f/4L IS USM

Wat zouden jullie aanraden en/of doen ?

Ik neem dolgraag macro's, maar wil ook close-up kunnen maken van dieren en vogels ( alleen vogels niet kleiner dan een eend ) vandaar die 70-200mm of 300mm , waarschijnlijk neem ik de 1.4x extender erbij.

Kan ik met de 70-200 of de 300mm ook macro's nemen ? met of zonder ext-EF25II ?? Iemand voorbeelden van macro's ? met bovenstaande lenzen ?

Plzzz help me bij m'n keuze ... nogal dringend want ik sta te popelen om te bestellen ;-)

Tnxs
    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Re: Final lenskeuze , hulp gevraagd dringend !!!

Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
    Zowieso neem ik de all round lens EF 24-70mm f/2.8L USM ( beste keuze volgens velen) indien niet hoor ik dat graag, hoe kan ik testen of m'n exemplaar scherp is ? want volgens velen zijn er soms soft copies van ??
    Ik heb zelf de 24-70L en de 70-200L IS en zou geen andere keuze willen maken. De meeste problemen met de 24-70L houden verband met autofocus problemen. Maar met de 1DII is de kans op autofocus problemen klein.

Regel1: Koop bij een betrouwbare leverancier die desnoods de lens zal omruilen.
    Regel2: Test na aankoop onmiddelijk uw lenzen.

Ik neem dolgraag macro's, maar wil ook close-up kunnen maken van dieren en vogels ( alleen vogels niet kleiner dan een eend ) vandaar die 70-200mm of 300mm , waarschijnlijk neem ik de 1.4x extender erbij.

Kan ik met de 70-200 of de 300mm ook macro's nemen ? met of zonder ext-EF25II ?? Iemand voorbeelden van macro's ? met bovenstaande lenzen ?
    Met een telelens en een Canon 500D kan je macros maken. Maar de kwaliteit is veel lager dan met een echte macro lens.

De 300 mm f4 is veel scherper dan de 70-200IS met 1,4x extender.
    Maar de 70-200IS is veel universeler bruikbaar.
    En zelf vind ik de scherpte van de 70-200IS + 1,4x TC voldoende vanaf f5,6.

Jan.
    Last edited by Jan_10D; 1 augustus 2005, 21:33.

Comment

Met de EF 70-200 kan je macro's maken met een 500D-close-up-voorzetlens. Die kost een kleine 200 EUR (zie bv. website Konijneberg of Vaniperen). Over de kwaliteit weet ik echter niets. Een vriend van mij werkt met Nikon en is met een soortgelijke "installatie" (D70, Nikon 70-200 of zo met VR, Canon 500D) wel tevreden.
      Canon 70D
      En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

Comment

Na vele maanden sparen , eindelijk zover ... deze week wil ik bestelling doen ;-)
        MAAR .....

Zit nog met paar keuze-problemen ...

Aankoop Canon EOS 1D Mark II met toebehoren ...

Plzzz help me bij m'n keuze ... nogal dringend want ik sta te popelen om te bestellen ;-)

Tnxs

Op aanraden van Corné heb ik de Tamron SP AF 180 mm F 3,5 DI LD ( IF ) 1:1 Macro gekocht en ben er heel tevreden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
          Op aanraden van Corné heb ik de Tamron SP AF 180 mm F 3,5 DI LD ( IF ) 1:1 Macro gekocht en ben er heel tevreden van.
          Aan die lens heb ik ook gedacht als ik mijn Nikkor 105 mm F/2.8 kan verkopen, ofwel de Sigma 180 mm
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            Regel1: Koop bij een betrouwbare leverancier die desnoods de lens zal omruilen.
            Regel2: Test na aankoop onmiddelijk uw lenzen.
            Bij corne ;-) betrouwbaar genoeg ?? en testen mogelijk ?

Comment

Bij corne ;-) betrouwbaar genoeg ?? en testen mogelijk ?
              Ik wou zelf geen voorstel doen.
              Maar deze omschrijving gaat perfect op voor Corne.

Corne gaat een stap verder en test zelf uw lenzen om problemen te vermijden.
              Verder kan je (als je zo weinig vertrouwen hebt in de mensheid als ikzelf ) de testen samen met Corne uitvoeren.

Bij Corne mag je 100% kwaliteits garantie verwachten.
              (Nu hoor je het ook eens van iemand anders. )

Edit:
              Ik heb reeds lenzen besteld bij alle bekende BD leveranciers zonder 1 probleem maar als het bestelde thuis wordt bezorgd zonder risico dan is dat een enorm voordeel.

Jan.
              Last edited by Jan_10D; 2 augustus 2005, 00:46.

Comment

M'n voorkeur is om te gaan voor de 24-70mm plus de 300mm prime, maar zal ik dan niet met een leegte zitten die ik veel nodig zou kunnen hebben tussen de 70 en 300 mm ?

Later koop ik ze toch allemaal , maar 't is om te kunnen starten he

De 24-70 voor all round werk en de 300mm voor nature shots ( met de 1.4x extender ) ?

Zo voor gaan ? of toch de 70-200mm ? Macro wacht ik nog wel even ...

Comment

Op het dpreview Canon lenzen forum kan je ook een search uitvoeren.

Zo kan je eventueel voorbeeld fotos terugvinden.

Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 2 augustus 2005, 00:58.

Comment

De 24-70 voor all round werk en de 300mm voor nature shots ( met de 1.4x extender ) ?

Zo voor gaan ? of toch de 70-200mm ? Macro wacht ik nog wel even ...
                    Uw voorstel is ook mijn voorstel.

Wegens volgende redenen:
                    1. Ik heb 1 jaar met alleen een 24-70L gefotografeerd. Wel op een 1,6 x sensor. Maar dit toont toch aan dat de 24-70L een heel bruikbare lens is.

2. Als je dieren wil fotograferen dan raak je er niet met een 70-200L, zelfs niet met een 1,6x sensor. Eventueel helpt de 1,4x tc maar dan moet je deze tc altijd gebruiken.

3. Op een 300 mm kan je ook een 1,4x TC gebruiken.

4. Met een 300mm verwacht ik dat de macro fotos met een 500D van betere kwaliteit gaan zijn dan met een 70-200L IS. In elk geval wordt uw werkafstand nog groter.

5. Op de 300mm f4 is er tot het einde van het jaar een cash back aktie van 150 Euro. Al kan je op deze 150 euro niet echt rekenen want ik kreeg geen geld terug. Op de 1,4x TC is er een cash back van 50 euro.

Tenslotte: Of je de 70-200L IS niet zal missen kan ik natuurlijk niet bevestigen. Maar die kan je later nog altijd bijkopen.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 2 augustus 2005, 01:17.

Comment

Uw voorstel is ook mijn voorstel.

Wegens volgende redenen:
                      1. Ik heb 1 jaar met alleen een 24-70L gefotografeerd. Wel op een 1,6 x sensor. Maar dit toont toch aan dat de 24-70L een heel bruikbare lens is.

2. Als je dieren wil fotograferen dan raak je er niet met een 70-200L, zelfs niet met een 1,6x sensor. Eventueel helpt de 1,4x tc maar dan moet je deze tc altijd gebruiken.

3. Op een 300 mm kan je ook een 1,4x TC gebruiken.

4. Met een 300mm verwacht ik dat de macro fotos met een 500D van betere kwaliteit gaan zijn dan met een 70-200L IS. In elk geval wordt uw werkafstand nog groter.

5. Op de 300mm f4 is er tot het einde van het jaar een cash back aktie van 150 Euro. Al kan je op deze 150 euro niet echt rekenen want ik kreeg geen geld terug. Op de 1,4x TC is er een cash back van 50 euro.

Tenslotte: Of je de 70-200L IS niet zal missen kan ik natuurlijk niet bevestigen. Maar die kan je later nog altijd bijkopen.

Jan.
                      Bedankt was ook zo m'n redenering , m'n keuze wordt makkelijker met het uur ...

Wat die cashback betreft , zit die in de verpakking bij de betreffende producten ?

Heb gelezen ergens dat ge die beter aangetekend verzend ?

Alvast bedankt voor vorige reply ;-)

Comment

Wat die cashback betreft , zit die in de verpakking bij de betreffende producten ?

Heb gelezen ergens dat ge die beter aangetekend verzend ?
                        De cash back aktie geldt voor wie vanaf april een 350D of een 20D gekocht heeft. Maar lees goed wat er op de Canon site staat.
                        De link naar de Canon site kan je vinden op BD. Doe eventueel een search.

Ik heb geen aangetekende zending gebruikt. Maar voor mij ging het enkel om 50 euro, niet om 200 euro. Houd er toch rekening mee dat de kans bestaat dat je geen geld terug krijgt.
                        Ik weet wat het probleem met mijn cash back aanvraag is maar wil verder geen aktie ondernemen om toch mijn 50 euro terug te krijgen.

Een aanwijzing voor de leveranciers:
                        Gebruik op de factuur identiek dezelfde omschrijving zoals die op de Canon cash back voucher aangeduid staat. Anders begrijpen die Ierlandezen niet wat je gekocht hebt.

Jan.

Comment

De cash back aktie geldt voor wie vanaf april een 350D of een 20D gekocht heeft. Maar lees goed wat er op de Canon site staat.
                          De link naar de Canon site kan je vinden op BD. Doe eventueel een search.

Jan.
                          Hey Jan, heeft er niets mee te maken hoor. Je kan gewoon het boekje van de artikelen bestellen op de website en bestellen. En ook jij hebt recht op je teruggave. Maar ik zou wel een aangetekende zending verrichten.

Greetz, RonnyE

Comment

Working...
                          X