Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround EF/EF-S lens voor reizen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Allround EF/EF-S lens voor reizen

Ik vertrek binnenkort naar Japan en ben op zoek naar een allround EF/EF-S​ lens voor mijn Canon.
    Ben een amateur dus ben ik op zoek naar een betaalbare lens.

Ik dacht eerst aan de Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 IS USM ?

Alvast bedankt

Op mijn 7DII is de EF-S 18-135 de meest gebruikte lens, ik ben er heel tevreden over.
    Vermijd in ieder geval de 18-200 lenzen, die hebben wel een groter zoombereik, maar er zijn er in onze fotoclub een paar die zo'n 18-200 gebruiken, en je ziet duidelijk aan de foto's dat de beeldkwaliteit van die lens te wensen overlaat.

Wil je voor een Canon DSLR met EF-S vatting een lens met een vrij groot zoombereik die niet overdreven duur is en die toch nog een heel aanvaardbare beeldkwaliteit levert, dan is de EF-S 18-135 zeker geen verkeerde keuze.
    Ik heb zelf de STM versie, de USM versie is iets recenter en die zou een nog iets snellere AF moeten hebben, maar over de snelheid van de STM kan ik eigenlijk ook niet klagen.
    Een zonnekap krijg je er niet standaard bij, maar die is goedkoop te vinden bij bijvoorbeeld Aliexpress (op mijn zonnekap staat "for Canon EW-73B", het is dus geen originele, maar ze past wel perfect).
    Voor meer breedhoek heb ik dan dikwijls ook nog het compact en lichtgewicht EF-S 10-18 lensje bij dat ook heel goed presteert voor zijn prijs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X