Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympische spelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympische spelen

    Weet niet goed waar ik mijn bericht moet zetten maar vermits het over lenzen gaat zet ik het maar hier.

    Is er iemand die ervaring heeft met de olympische spelen of andere atletiek evenementen bezoeken die mij wat advies zou kunnen geven.

    Ik heb het geluk dat ik naar de stade de france kan voor de atletiek. Vermits fotografie een hobby is zou ik willen wat foto's nemen natuurlijk. Maar wat mag en wat mag niet en hoe streng zijn ze.

    Ik heb natuurlijk al zelf wat onderzoek gedaan en in de regels(https://tickets.paris2024.org/faq/en...adium-with-me/) staat camera lenzen niet langer dan 20cm. Maar als je gewoon naar de stade de france gaat staat er "geen camera's met verwisselbare lenzen". Dus is de regel dan anders voor de Olympische spelen dan voor de andere evenementen?

    Dus hier stelt zich al de vraag neem ik mijn camera mee of moet ik het maar doen met mijn gsm?

    Maar als we positief denken mag de camera mee. Ik heb ook blijkbaar een lens met veel bereik die juist geen 20cm is namelijk de Tamron 50-400. Maar hoe meet men dat in zo een stadium? Want samen met mijn camera is dat natuurlijk veel meer dan 20cm. Of doen die mannen dat op het zicht en dan is de kans wel groot dat ze zeggen nee daar mag je niet mee binnen. En die lens is geen 20 cm maar eenmaal je zoemt gaat die daar direct over. Welke maat telt?

    Ik heb natuurlijk geen zin om eenmaal ter plaatse te moeten terugkeren om mijn lens weg te brengen of een andere oplossing te moeten zoeken.

    Dus als iemand weet hoe het daar aan toe gaat alle info is welkom.

    Philip

  • #2
    Weet niet hoe ze effectief meten en hoe streng ze zijn
    Memorial vorig jaar maakte ik zelfde overweging - eigenlijk mocht je niet met camera binnen - dus niet meegenomen - maar er bleek geen controle - had wel beetje spijt
    Waarschijnlijk is je plaats al bekend en kan je inschatten op welke afstand je van de actie zal zitten - stel bvb 100m
    Probeer dan keer uit wat het geeft als je een persoon fotografeert op die afstand met je 400mm
    De mannen die langs het voetbalveld lopen hebben joekels van lenzen mee he - en die zitten veel dichter
    Dus atleten en sportprestaties - twijfel - maar wat wel leuk moet zijn is een vol stadion met een breedhoek
    Veel plezier alvast
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Ik ben jaren naar Roland Garros geweest met de Canon 70-200mm lens (net geen 20 cm lang). Je moet wat geluk hebben. De eerste jaren geen problemen gekend. Maar na een jaar of 5 zijn ze mij eens uit het publiek komen halen en mocht ik met mijn fotomateriaal terug naar de ingang om die daar tijdelijk in bewaring te geven. Nochtans bij het binnenkomen kijken ze alle rugzakken na en daar mocht ik s'ochtends na enige aarzeling wel met mijn materiaal binnen. Volgens mij werd ik in de namiddag getipt door een van de persfotografen. Nadien nog 2 keer naar Parijs geweest met een gehuurde en/of geleende 135mm lens die korter is maar je verliest wel bereik natuurlijk. Sindsdien niet meer geweest. Ik kan eender welke wedstrijd op het internet streamen dus als ik toch geen deftige foto's kan/mag nemen kan ik evengoed thuis blijven ;-)

      Comment


      • #4
        Als je het materiaal al mee naar binnen krijgt, dan zal je er waarschijnlijk niet veel aan hebben omdat je vanuit het publiek nooit de beste actiefoto's kan maken.
        Gezien de toestanden wereldwijd vermoed ik ook dat de controles vrij streng zullen zijn om te voorkomen dat iemand bijvoorbeeld "gevaarlijke voorwerpen" mee naar binnen smokkelt.

        De persfotografen worden voor zo'n evenementen altijd grondig gescreend, die moeten al heel lang op voorhand alle papierwerk in orde brengen.
        Er wordt ook maar een heel beperkt aantal persfotografen toegelaten zodat ze elkaar niet teveel in de weg lopen.

        Op kleinere evenementen kan je soms wel wat meer gedaan krijgen, meestal is dat dan in ruil voor foto's.
        Het helpt dan wel als je bij de aanvraag bijvoorbeeld een link kan meesturen waar ze je eerder gemaakte foto's al kunnen bekijken.

        Hier in Rijkevorsel krijg ik op die manier van sommige organisatoren van evenementen ook wat meer mogelijkheden om foto's te maken vanop de beste plaatsen.
        Maar dat zal niet voldoende zijn om ook op grote nationale en internationale evenementen iets gedaan te krijgen...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Ok bedankt voor de info. Ik zal het maar zo laten zeker Ik weet ook wel dat ik daar geen echt mooie foto's ga maken natuurlijk maar ik trek niet alleen foto's voor de mooie fotografie maar ook als herinnering en dan liefst zo goed mogelijk. En tja het is een avondsessie dus die gsm gaat zeker nog leuke dingen kunnen doen maar mijn dslr wel nog veel beter natuurlijk.

          Comment

          Working...
          X