Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2

    Ik heb een vraagje over mijn telelens...
    Ik gebruik nu al eventjes de Tamron 150-600mm (heb deze tweedehands 'gescoord'). Op mijn vorige camera (de EOS 70D) deed die het prima, vond ik...
    Nu kocht ik een EOS R7 en dus een adapter om mijn objectieven te kunnen blijven gebruiken. En nu komt het...

    Sinds ik deze lens nu gebruik op mijn R7 (met adapter dus), heb ik problemen. Af en toe wil de AF helemaal niet mee. Ik kan dan totaal nergens op scherpstellen... soms wil hij weer mee als ik de camera uitzet en opnieuw aanzet, maar soms ook niet. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

    Dank alvast!
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

  • #2
    Er zal vast wel een firmaware update zijn voor het objectief welke je kan bijwerken met behulp van het dock
    of zelfs een firmaware update voor de R7 om dit soort third-party objectieven volledig "correct" te kunnen gebruiken.

    het kan ook zijn dat de gekozen AF - modus het struikelblok is, dus bezie eens hoe die ut doet in een andere AF-modus

    het kan ook zo maar zijn dat het effectieve gebruik vanaf 300mm loopt alles wat er voor zit zullen AF missers opleveren.

    Comment


    • #3
      Van Canon moet je geen update verwachten om een third-party lens met een EF vatting correct te laten werken op een camera met een RF vatting.
      Ik heb eerder al geschreven dat ik geen ervaring heb met een Tamron lens op een mirrorless Canon, en dat ik daarom ook niet kan garanderen dat ze werkt op een R7.
      Canon heeft al eerder moeilijk gedaan als het over third-party lenzen gaat, ze verkopen liever zelf hun eigen lenzen.
      Onlangs zou er wel een akkoord zijn gemaakt tussen Canon en Sigma waardoor Sigma binnenkort een paar lenzen op de markt zou kunnen brengen met een RF-vatting (alleen voor crop camera's).

      Bij de andere camerafabrikanten doen ze daar blijkbaar niet zo moeilijk over, want Sigma en Tamron maken al heel lang lenzen voor mirrorless Sony camera's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Ik had de eerste versie, met de overstap naar EOS R weigerde die volledig dienst. Na contact met de invoerder, vernam ik dat een gratis software upgrade de oplossing is (De Beukelaar Aartselaar)
        De lens moest wel via de winkel waar ik ze kocht opgestuurd worden naar hen, laat dat nu Kamera Express te zijn, en die sturen hun herstellingen naar een labo in Nederland. Omdat ze geen idee hadden wat het ging kosten heb ik ze verkocht
        Ik heb nu de Sigma 150-600 contemporary en die werkt ook op de nieuwe EOS R6mII
        Rudy,

        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
          Ik heb nu de Sigma 150-600 contemporary en die werkt ook op de nieuwe EOS R6mII
          Je hebt dan geluk, om eventuele problemen te vermijden zou ik de camera zelf geen updates geven, tenzij iemand anders al heeft geprobeerd of die lens dan nog blijft werken.
          Het zal niet de eerste keer zijn dat bepaalde lenzen na een camera-update plots niet meer werken.
          Voor Canon lenzen moet je je geen zorgen maken, die zullen altijd wel blijven werken, maar als je nu een third-party lens hebt die probleemloos werkt, probeer dat dan ook zo te houden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Met de 70D en de 90D durfde de Tamron G2 lens ook al eens te hunten vooral in moeilijke lichtomstandigheden.
            De enige oplossing is de lens even losmaken van de camera en na het opstarten werkt alles weer normaal tenzij het om vervuilde contacten gaat door het wisselen van lenzen.
            Ook met de R7 heb dit af en toe ook nog eens voor en los ik het zo op.

            Comment

            Working...
            X