Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma Nikon Z groothoek zoom objectief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma Nikon Z groothoek zoom objectief.

    Hoe meer je er over leest hoe moeilijker het wordt.
    Om te reizen wil ik mij een groothoek zoom objectief kopen voor op mijn nieuwe Nikon Z fullframe.
    Nikon Z 24-120 f4 heb ik reeds, nu wil ik mij dus ook nog een groothoek zoom met Z vatting.
    Om het wat draagbaar te houden zijn er twee keuzes bij Nikon, hun eigen 14-30 f4.0 met vergrendelbare
    uitschuivende barrel of de Nikon Z 17-28 f2.8 (die eigenlijk een Tamron objectief is)
    Zoals iedereen weet is een grote opening bij een groothoek van ondergeschikt belang als je niet
    aan sterren nevel fotografie doet.
    Volgens verschillende testsites zou de 14-30 op vlak van scherpte de beste zijn, en uiteraard ook wat breder,
    wat mij echter wat afschrikt is die ontgrendeling van dat objectief en de brede voorkant.
    Iemand ervaring met een van beide objectieven?
    Dan hoor ik het graag.
    Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

  • #2
    Ik gebruik al 2 jaar de Nikon 14-30mm F4 en heb er niets dan lof over. Ik heb de Nikon Z7 en het merendeel van mijn landschapfoto's dat ik fotografeer met deze lens stel ik f8 - f11 of zelfs f16 in. Haarscherp en ja hij is wat breder maar dat valt best mee hoor.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
      Ik gebruik al 2 jaar de Nikon 14-30mm F4 en heb er niets dan lof over. Ik heb de Nikon Z7 en het merendeel van mijn landschapfoto's dat ik fotografeer met deze lens stel ik f8 - f11 of zelfs f16 in. Haarscherp en ja hij is wat breder maar dat valt best mee hoor.
      Gisteren de Nikon Z 14-30 f4.0 S gaan ophalen, ook nog een Nikon Z 50mm f1.8 erbij gekocht
      als iets lichtsterkere standaard prime.
      Allemaal mooi glas met mooie recensies wat ik op het eerste zicht maar kan beamen.
      Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

      Comment

      Working...
      X