Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon body f50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon body f50

Als ik overschakel van Nikon f50 naar Nikon d70s kan ik dan volgende lenzen nog gebruiken:

TAMRON LD (TELE-MACRO 1-3.8) 70-300mm 1:4-5.8

Vivitar Series 1 19-35mm 1:3.5-4.5.

Bedankt

Re: Nikon body f50

.........
    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 18:01.

Comment

den D70 heeft maar 2 tot 3 nadelen die me opvallen: te kleine zoeker en geen echte grip (incl. portrait shuter release, diafragma en sluitertijdcontrole) .. ook geen high speed flash synchro boven de 1/500, maar als je dat niet deert, voor de rest een zeer goede camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        ook geen high speed flash synchro boven de 1/500, maar als je dat niet deert..

Welke camera kan synchroniseren met tijden die korter zijn dan de puls van een volledige flits? Lijkt me weinig zinvol. Bovendien zijn er maar heeeeeeeeeeeel weinig camera's die op een dergelijk hoge tijd kunnen synchroniseren als de Nikon D70. Zelfs bij heel korter flitstijden, moet de sensor geheel zichtbaar zijn. Vanwege de mechanische traagheid van de sluitergordijnen is het niet eenvoudig om een hogere synchronisatietijd te bereiken.

Het lijkt me nogal overdreven om die 1/500-ste een nadeel te noemen. In vergelijking met veel andere digitale camera's springt de D70 er juist heel gunstig uit.

Overigens mis ik de aparte grip bij de D70 helemaal niet. Bij sommige andere camera's is zo'n grip eerder nodig omdat de camera anders niet prettig in de hand ligt dan vanwege de extra bedieningsmogelijkheden. Maar dat is en blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Het enige punt dat werkelijk interessant is, is de zoeker die heel erg klein is als je een analoge camera gewend bent. Maar zelfs dat went na verloop van tijd.

Maar dit alles gaat voorbij aan de oorspronkelijke vraag. De meeste oude objectieven zijn normaal te gebruiken op de D70. Heel oude objectieven kunnen alleen handmatig worden gebruikt. In het algemeen kun je ervan uitgaan dat als je objectief bij de vatting een rijtje elektronische contacten heeft, het objectief prima geschikt is voor de D70. Als dat niet het geval is zul je handmatig moeten scherpstellen en zal ook de lichtmeting niet meer werken.

Groeten, Miriam

Comment

Working...
        X