Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 100-400mm probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji 100-400mm probleem

    Sinds een paar dagen heb ik een probleem met de 100-400mm van fuji.
    Bij het zoomen boven 300 mm hoor ik een doffe klik in de lens, en alles is wazig in de zoeker en krijg ik de melding ' schakel de camera uit en schakel die weer in '.
    Op een andere boddy doet die lens juist het zelfde. Ook bij manueel focus en ook als ik de beeldstabilisator in de lens uit schakel of de batterij even uit het toestel haal.
    Iemand ervaring met dit probleem ?
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Ik ken dit objectief niet, maar zou het kunnen dat er een element los gekomen is?
    Soms zijn elementen aan elkaar gelijmd, nog nooit meegemaakt dat gelijmde elementen loskomen maar je weet nooit.
    Die "doffe klik" laat mij dat veronderstellen samen met de wazigheid.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Ik denk dat je best de lens bij een erkende Fujifilm dealer binnen geeft om laten na te zien.
      Laat je ook weten wat de uitkomst hiervan is aangezien ik ook deze lens bezit.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ippe Bekijk bericht
        Ik denk dat je best de lens bij een erkende Fujifilm dealer binnen geeft om laten na te zien.
        Laat je ook weten wat de uitkomst hiervan is aangezien ik ook deze lens bezit.
        Heb het idd zo moeten doen. Binnen 1 1/2 maand zal ik meer weten. Volgens Hilde Coudenys werkt fuji met vaste prijzen en voor die lens zou het op een kleine 290€ komen.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ippe Bekijk bericht
          Ik denk dat je best de lens bij een erkende Fujifilm dealer binnen geeft om laten na te zien.
          Laat je ook weten wat de uitkomst hiervan is aangezien ik ook deze lens bezit.
          Een goeie maand nadat ik hem binnen heb gedaan heb ik hem terug. Er is een lensgroep vervangen. Kostprijs 285€ ( fuji zou met een vaste prijs werken )
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Lijkt mij een schappelijke prijs. Natuurlijk zou ze in de eerste plaats niet mogen defect gaan.
            Heb je ze al kunnen testen?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ippe Bekijk bericht
              Lijkt mij een schappelijke prijs. Natuurlijk zou ze in de eerste plaats niet mogen defect gaan.
              Heb je ze al kunnen testen?
              Heb hem snel eens op mijn toestel gezet en eens een foto mee gemaakt. maar nog geen tijd gehad om hem eens goed te testen. Maar heb er alle vertrouwen in.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ippe Bekijk bericht
                Lijkt mij een schappelijke prijs. Natuurlijk zou ze in de eerste plaats niet mogen defect gaan.
                Heb je ze al kunnen testen?
                Schappelijke prijs?
                En als het nu eens om een fabricage fout ging?
                Natuurlijk gaan ze dat aan onze neus niet hangen.
                Sorry, echt schappelijk vind ik dat niet hoor.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Update: Gisteren de lens getest en het is onmogelijk om op 400mm een scherpte foto te maken :-( ( op een stevig statief, geen wind, zonder is, 10 sec timer om geen beweging te hebben en met electronische sluiter om niks van trilling te hebben ). Mail gezonden en de lens moet terug binnen :-(
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment

                  Working...
                  X