Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Art 40mm f/1.4 met nog een FTZ erbij ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Art 40mm f/1.4 met nog een FTZ erbij ...

    Ik heb een Nikon Z6ii en een FTZii adapter. Ik kijk al lang uit naar de Sigma Art 40mm. Optisch de perfecte lens met (voor mij dan toch) de perfecte brandpuntsafstand (binnenshuis bv.) en betaalbaar (749 EUR) maar ... het is al zo'n groot & zwaar monster en dan komt er die FTZ nog eens bij. Iemand ervaring mee? Te zwaar om in praktijk mee te werken? Ik wil het niet in de Sony versie met een (smalle) Megadap, want ik vertrouw de combinatie niet op termijn (ondersteuning) en ik denk dat die Megadap niet stevig genoeg is om dat monster blijvend te torsen. Ik ben een amateur. Alle ervaringen welkom, bedankt!

  • #2
    ik heb ook een Z6ii met FTZ en gebruik daar zonder problemen mijn tamron 24-70 2.8 en 70-200 2.8 mee. De FTZ maakt niet echt een groot verschil qua gewicht naar mijn gevoel...
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

    Comment


    • #3
      Gewicht van de adapter zal nie echt veel uitmaken, de lens zit gewoon een 2 a 3cm verder van de body, wat eerder de vraag oproept hoe het zit met de balans hé, als ikzelf bij m'n z7ii (quasi hetzelfde of z6ii ergonomish) de nikon 105mm 1.4 op de adapter zet is dat idd minder leuk in balans nu of op mijn d850 indertijd

      Ikzelf vind da niet echt een probleem voor zo een lens, maar die 40mm 1.4 vind ik echt zot zwaar en groot voor zijn beeldhoek! Heb hier de 35mm 1.4 art en die balans valt erg goed mee

      Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Misschien eens nikkor z 40mm f/2 proberen. 40mm en 170 g.

        Comment


        • #5
          Bedankt allen! Ik moet er verder over nadenken! De 35mm Art en de 40mm f/2 zouden geen slechte keuzes zijn maar ze hebben beide ook nadelen ... de 35mm Art is iets minder goed dan de 40mm Art (maar draagbaar) en de 40mm is ... maar ik heb al een 24-70mm f/4 en dan is de "winst" beperkt - financieel natuurlijk wel. Ik geef mezelf nog 5 dagen en dan is het een ja of een nee :-).

          Comment

          Working...
          X