Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nepal 6500mtr met canon 350 + sigma 18-50 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nepal 6500mtr met canon 350 + sigma 18-50 2.8

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
    koop een volledig batterij-onafhankelijk toestel van nikon, waar dus die lens op past die je nu hebt. Dan kan er gewoon niets mislopen.

Voorbeelden:

nikon FM(2) (vrij duur)
    nikkormats (moet je voor weinig geld kunnen vinden)
    nikon F of F2 (schitterende toestellen, maar wat zwaarder)

om je een idee te geven van prijzen: ik heb nog wat nikkormats liggen waar ik 50 euro voor vraag, voor een nikon F vraag ik 150 euro, voor een F2 200
    Batterij-onafhankelijk wil ook wel zeggen dat je geen lichtmeter ter beschikking hebt. Ik werk ook zo met m'n Pentax Spotmatic SP, maar het is toch wel iets dat je moet leren schatten. De sunny 16-regel, is hiervoor een goed vertrekpunt, maar je zit er sneller naast dan je denkt. Ik werk vooral zw, maar gelukkig heeft kleurenfilm een grotere tolerantie voor over- en onderbelichting. Het is geen slechte optie, maar wat oefening voor je vertrekt zal toch wel vereist zijn denk ik...

Mvg

Comment

Hallo Peter,

Ik hoor niet dat je een microdrive mee gaat nemen maar toch dan maar even de waarschuwing dat deze op die hoogte niet meer juist functioneren. Doordat de luchtdruk te laag wordt raken de koppen de platters (gebeurt niet in een vliegtuig door de kunstmatige druk).

Verder heel veel succes en plezier toegewenst met de "wandeling"

Groet,

Edward
      Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Ik weet niet precies hoe je naar Nepal gaat maar mijn veronderstelling is dat je vertrekt in Kathmandu en dan doorvliegt naar Lukla (2886 m), uitgangspunt van de meeste Everest-trekkings. welke top gaan jullie beklimmen de gokyo -ri(5360 m), Yalung Ri (5630 m), Ramdung Ri (5930) Pachermo Peak (6273 m).

Nu, zo wie zo wordt er toch bagage gedragen door de sherpa's (uit:sherpa-dorp Thame (3820 m) en het mooie klooster daar )

Dus gewicht is toch zo wie zo niet echt een groot probleem? of toch??

Maar hoe dan ook ik zou toch een reflex camera meenemen maar wat belangrijk is doe een algemene lens op en laat die er op (kans op stof vocht worden hierdoor sterk verkleind).
        Compact flash kaarten (1 of 2 giga) en géén microdrives zoals reeds aangegeven!!
        hou rekening dat hoe meer men stijgt luchtdruk daalt!! flessen of andere zaken NIET bij u toestel opbergen) vorig jaar heb ik een geluk gehad met oogvloeistof die ik bij m'n lenzen heb gestoken en rara fleske .... )

ik raad aan om van die verwarmings zakjes in een goeie trekkerswinkel aan te schaffen. (in een visserswinkel kan je dit ook aanschaffen = voor de nacht vissers , dit zijn koolstofstaafjes die je in brand steekt en voor een uur of 3 per staafje geeft dit betrekkelijk goed warmte..) Vooral wanneer je boven de 5000 meter gaat en voor in de vroege uurtjes (wat voor iedere trekking op gletser of eeuwige sneew dagelijkse kost is) . Deze stak ik in m'n camera rugzak (lowepro) (samen met wat wol) naast m'n lens zodat deze altijd warmer heeft dat de buitenlucht (idem voor de batterijen).=> dan heb je nooit last van condens

Al die toestanden van op je buik houden en zo ... raad ik af ookal is dit minder gewicht dan enkele koolstofstaafjes en het verwarmings pakketje (beide +-300g), maar je zweet op je apparatuur... (corrosie....) en een batterij in u onderbroek, zit niet gemakkelijk en de ganse tijd met één onder spanning lopen is ook niet niets

Afhankelijk van de duur van je reis mag je rekenen op 1 batterij per week (150 foto's) image stabilisatie lens inbegrepen en bekijken van de foto's(<3000 meter) en 2 boven de 4000m. (dus 3 max. 4 batterijen zijn zeker genoeg voor die 21 dagen)

Ik raad toch aan om met AF te werken in tegenstelling wat m'n voorgangers vertelden. Dit omdat meestal je niet veel tijd hebt om te treuzelen en om lang bezig te zijn met scherpstellen en ...
        Mijn ervaring leert hoe hoger je komt begin je zelf ook wat meer en meer last te krijgen van het klimmen en wordt het kopje niet altijd zo fris dat je manueel gaat scherpstellen . Meestal wordt het uit je rugzak halen fotoapparaat aan en point en shoot en terug verder trekken voor er een onweer in de namiddag opkomt .

Point en shoot camera's gebruiken trouwens veel meer stroom dan reflex!! want hoe dan ook om een deftige foto te nemen heb je het lcd scherm nodig!! Die verbruikt massa's!!

Veel succes

Comment

Als je mij je adres opstuurd per PM of e-mail kan ik je een artikel zenden van Foto-Video editie 01/2005 "Met de Camera in de eeuwige sneeuw"
          groetjes roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
            Als je mij je adres opstuurd per PM of e-mail kan ik je een artikel zenden van Foto-Video editie 01/2005 "Met de Camera in de eeuwige sneeuw"
            groetjes roland
            Ronald dit zou tof zijn. Mijn e-mail = peter.krielaart@planet.nl
            Al vast bedankt
            gr
            Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen
              Ik weet niet precies hoe je naar Nepal gaat maar mijn veronderstelling is dat je vertrekt in Kathmandu en dan doorvliegt naar Lukla (2886 m), uitgangspunt van de meeste Everest-trekkings. welke top gaan jullie beklimmen de gokyo -ri(5360 m), Yalung Ri (5630 m), Ramdung Ri (5930) Pachermo Peak (6273 m).

Nu, zo wie zo wordt er toch bagage gedragen door de sherpa's (uit:sherpa-dorp Thame (3820 m) en het mooie klooster daar )

Dus gewicht is toch zo wie zo niet echt een groot probleem? of toch??

Maar hoe dan ook ik zou toch een reflex camera meenemen maar wat belangrijk is doe een algemene lens op en laat die er op (kans op stof vocht worden hierdoor sterk verkleind).
              Compact flash kaarten (1 of 2 giga) en géén microdrives zoals reeds aangegeven!!
              hou rekening dat hoe meer men stijgt luchtdruk daalt!! flessen of andere zaken NIET bij u toestel opbergen) vorig jaar heb ik een geluk gehad met oogvloeistof die ik bij m'n lenzen heb gestoken en rara fleske .... )

ik raad aan om van die verwarmings zakjes in een goeie trekkerswinkel aan te schaffen. (in een visserswinkel kan je dit ook aanschaffen = voor de nacht vissers , dit zijn koolstofstaafjes die je in brand steekt en voor een uur of 3 per staafje geeft dit betrekkelijk goed warmte..) Vooral wanneer je boven de 5000 meter gaat en voor in de vroege uurtjes (wat voor iedere trekking op gletser of eeuwige sneew dagelijkse kost is) . Deze stak ik in m'n camera rugzak (lowepro) (samen met wat wol) naast m'n lens zodat deze altijd warmer heeft dat de buitenlucht (idem voor de batterijen).=> dan heb je nooit last van condens

Al die toestanden van op je buik houden en zo ... raad ik af ookal is dit minder gewicht dan enkele koolstofstaafjes en het verwarmings pakketje (beide +-300g), maar je zweet op je apparatuur... (corrosie....) en een batterij in u onderbroek, zit niet gemakkelijk en de ganse tijd met één onder spanning lopen is ook niet niets

Afhankelijk van de duur van je reis mag je rekenen op 1 batterij per week (150 foto's) image stabilisatie lens inbegrepen en bekijken van de foto's(<3000 meter) en 2 boven de 4000m. (dus 3 max. 4 batterijen zijn zeker genoeg voor die 21 dagen)

Ik raad toch aan om met AF te werken in tegenstelling wat m'n voorgangers vertelden. Dit omdat meestal je niet veel tijd hebt om te treuzelen en om lang bezig te zijn met scherpstellen en ...
              Mijn ervaring leert hoe hoger je komt begin je zelf ook wat meer en meer last te krijgen van het klimmen en wordt het kopje niet altijd zo fris dat je manueel gaat scherpstellen . Meestal wordt het uit je rugzak halen fotoapparaat aan en point en shoot en terug verder trekken voor er een onweer in de namiddag opkomt .

Point en shoot camera's gebruiken trouwens veel meer stroom dan reflex!! want hoe dan ook om een deftige foto te nemen heb je het lcd scherm nodig!! Die verbruikt massa's!!

Veel succes
              Bedankt voor alle info, die top is de Mera peak, na al die info denk ik er over om gewoon mijn analoge nikon f100 maar mee te nemen, die was ook al op de Parchamo:-) Voorlopig stel ik die digitale camera nog maar een jaartje uit, wellicht volgend jaar een tamme vakantie en dan bekijk ik het nog eens op nieuw. Nogmaals bedankt, gr Peter

Comment

Graag wil ik een ieder bedanken voor de tips die ik mocht ontvangen.
                Heb besloten dit jaar mijn analoge Nikon F100 nog maar eens mee te nemen naar Nepal en die digitale aankoop een jaartje uit te stellen.
                Nogmaal bedankt!
                groet, Peter

Comment

Laat dan achteraf maar wat (gescande) foto's zien, want ik denk dat iedereen wel benieuwd is hoe het er daar allemaal uitziet .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

@vdbulcke : indien het aanbod nog geldig is : info@mountainleaders.be

@Peter : Mera Peak : mmmhh, goei herinneringen !
                    Heb niet alle postings gelezen,maar wel diagonaal.

Heb me zelf een Powershot S2 aangeschaft met herlaadbare batterijen en een Extreme III. Deze combinatie moet -25°C aankunnen. De officiele sites claimen allemaal van die domme temperaturen : in real life is dat een pak hoger, maar ja, garantie he...

Filmrolletjes worden -IMHO- niet broos : mijn grens was -45°C.
                    Batterij : een Li is goed bestand tegen de koude, beter dan NiMh
                    Zonnecellen : mogelijkheid tot opladen via zonnecellen.

Wens je een behouden reis !
                    Moose
                    Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
                    mountainbiken in nepal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter krielaart
                      Ronald dit zou tof zijn. Mijn e-mail = peter.krielaart@planet.nl
                      Al vast bedankt
                      gr
                      Peter
                      wordt vanavond ingescand in adobe reader en via mail naar jou verzonden
                      groetjes roland

ondertussen gebeurd en opgestuurd naar je mail, opgelet wel pdf van 9 mb
                      groetjes roland

door je mailbox geweigerd wegens te groot daarom kan je downloaden vanuit deze link en nadien opslaan als pdf:

je zal misschien verschieten net zoals ik, in de expeditie spreekt men van een Nikon D100 daar waar op blz 121 foto nr 3 duidelijk een Canon met witte lens en canon flitser te zien is ( tja die foto is nat met een andere genomen hé )

ik laat het staan tot maandagavond

nogmaals groetjes
                      Last edited by Guest9; 13 juli 2005, 16:57.

Comment

Hoi ik ben een newbie hier ( ) maar denk wel dat ik een goede oplossing heb voor je!

Ik had enkele weken geleden in een krant gelezen over global warming en er stonden enkele gadgets in om electriciteit te besparen. Ik zag een charger voor iPod op zonne energie. Dus ik heb nu net ge googled en op deze site kan je een rugzak kopen met 3 ingebouwde zonnepanelen (klink zo grappig! haha ) waarmee je digitale camera,mp3 spelers en gsm kan opladen! Nadeel is wel dat deze €250 euro kost... Nu ben ik wel niet zeker of deze in staat is om batterijen van grotere camera's op te laden....

Last edited by Carl1979; 19 juli 2007, 21:08. Reden: verkeerde link gegeven

Comment

Working...
                        X