Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RF 10-20mm canon F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RF 10-20mm canon F4

    Hallo iedereen,

    Binnenkort komt de canon RF 10-20mm uit en aangezien ik vaak eens op stap ben voor urbex, architectuur en landschap vroeg ik mij af om vooral bij landschap of je hier op filters kan gebruiken. Ik gebruik nu de LEE filters met een adapterring, maar voor lanschappen gebruik ik vaak wel eens mijn 10 stop filter (vooral bij veel water).

    Nu is mijn vraag kan dat ook bij die lens?

    Tnx.

    Groetjes.

  • #2
    frankwandelt.nl
    De RF 10-20mm heeft een bolvormige frontlens, waardoor je geen filters kunt opschroeven. Gelukkig is er aan de achterzijde een gelatinefilterhouder. Hier kun je voorgesneden ND-gels plaatsen, waarmee je het lichtniveau controleert bij het maken van landschapsfoto's.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      frankwandelt.nl
      ow, daar heb ik nog nooit van gehoord, moet ik eens opzoeken en idd hij is nogal vrij bolvormig natuurlijk ja.

      Comment


      • #4
        Goolge eens op de Canon-site.Daar heb ja alle specs.
        Filter achteraan gelatine.
        Nu heeft Lee wel een adapter voor de Nikon 14 ts lens.Specifiek hiervoor.
        Mechanisme kan misschien wel op die Canon werken,als diameters etc. kloppen.Maar ik vrees van niet.Misschien maken ze ooit wel eens zo'n adapter
        Nu filters en ultra-groothoeken ( vooraan op de lens ) zijn meestal niet de beste vrienden.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Goolge eens op de Canon-site.Daar heb ja alle specs.
          Filter achteraan gelatine.
          Nu heeft Lee wel een adapter voor de Nikon 14 ts lens.Specifiek hiervoor.
          Mechanisme kan misschien wel op die Canon werken,als diameters etc. kloppen.Maar ik vrees van niet.Misschien maken ze ooit wel eens zo'n adapter
          Nu filters en ultra-groothoeken ( vooraan op de lens ) zijn meestal niet de beste vrienden.
          Idd ik zag het op de canon site, en is inderdaad achteraan de lens dat je zo'n filtertje moet schuiven, maar ja waar vind je dat natuurlijk weer...

          Comment


          • #6
            Hier is wat leesvoer...https://shuttermuse.com/canon-drop-in-filter-guide/. en ook https://www.dpreview.com/news/110755...-ef-rf-adapter
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              dank je voor de reacties ;-)

              Comment

              Working...
              X