Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Nikkor 70-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of Nikkor 70-300

Ik gebruik nu al een tijdje mijn D70 met kitlens, en zou nu graag een lens aanschaffen die wat verder gaat qua bereik. Qua budget zou ik liefst onder de 500€ blijven, en mijn oog is gevallen op deze 2 lenzen: de Nikkor 70-300 f/4-5.6D en de sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO.

Nu lees ik van beide lenzen heel veel verschillende meningen op het internet: zo zou volgens de ene de nikkor veel minder scherp zijn op 300mm (al weet ik dat scherpte met zo'n zoomlenzen op groot bereik relatief is), terwijl de sigma dan weer een trage autofocus heeft.

Op dit moment neigt mijn keuze naar sigma toe, eigenlijk vooral omdat ik van deze lens al veel foto's gezien heb op deze pagina Ik zou de lens vooral gebruiken voor natuurfotografie, en eventueel evenementen zoals airshows of sportevenementen. En aangezien ik nog niet zo lang fotografeer, zoek ik dus vooral een 'instaplens'.

Suggesties of ervaringen van mensen die één van de twee lenzen hebben zijn heel welkom, ook over eventuele andere lenzen!
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Re: Sigma of Nikkor 70-300

Als je spreekt over een 500€, zou je de sigma 70-200 2.8 kunnen overwegen. Zeker tweedehands voor die prijs te vinden, nieuw moet je even zoeken, maar ligt toch boven de 700€ denk ik.

Dan heb je ineens een zeer goede lens!
    Van die sigma zijn hier al wel wat resultaten gepasseerd. Zoek even, ook in 'aangeboden', daar staan dan tevens meestal links naar voorbeeldfoto's...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Re: Sigma of Nikkor 70-300

Alvast bedankt voor de tips! Ik denk wel dat die 70-200 ietsje te zwaar voor me zou zijn.. En waarschijnlijk haal ik als beginner toch niet het maximum uit zo'n lens
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
      X