Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoeveel ....

    Hey allen

    hoeveel zouden jullie nog geven voor een tilt en shift lens van samyang 24 mm f/3.5 .... voor een canon ....
    alvast bedankt voor de respons ....
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    In mint conditie max 250 euro.
    Met zichtbare gebruikssporen max 175 euro.

    Comment


    • #3
      Ik denk dat het ervan afhangt hoe blij je er zelf van wordt! De nieuwprijs is vrij fors... Als je hem alleen gebruikt om groothoekfoto's haaks te krijgen zou ik hem niet hoeven, dat kan met photoshop wel zo goed als je een wijdere lens gebruikt en dan recht trekt. Gebruik je hem voor speciale effecten dan is het leuk speelgoed.
      Ik weet niet waar buurmanBert zijn idee op baseert? Voor een lens die nieuw 800-900 kost lijkt het me niet zo serieus. Maar je vroeg natuurlijk wat iemand er voor zou willen betalen en als je er geen behoefte aan hebt dan snap ik het wel.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Ik heb zelf de Samyang gehad (nieuw gekocht voor 500€) - en na er mee gespeeld te hebben, meteen overgegaan naar een 2dehandse Canon 24mm 2e versie (en de Samyang verkocht met wat verlies, maar goed).
        Als je de Samyang tegen de volle pot nieuw moet kopen, dan is het geen goeie prijs/kwaliteitverhouding. Dat durf ik over deze lens te schrijven. Want ik heb hem gehad. Voor 500€ was't nog doenbaar - mits serieus af te knijpen (f8 en f11) en niet te veel te shiften.
        Eigenlijk begrijp ik Samyang niet dat ze geen nieuwe versie maken, want verder is die goed bruikbaar (men jankt wel over die kleine knoppen en de hendeltjes - qua gebruiksgemak heb ik niet veel last daarvan gehad).
        Ga meteen voor die canon in 2dehands-versie (2e versie, de eerste L van Canon is zeker niet beter dan de Samyang). Dat is geen geld weggegooid. Idem voor de canon 17mm.
        En desnoods huur je 's zo'n T&S versie van Canon om te evalueren (er zijn er die deze canons gebruiken op Fuji middenformaat camera's - dus dan moeten die lenzen echt wel ok zijn - zie fstoppers).
        Op dit ogenblik is het 2dehands aanbod duurder dan voorheen en minder frequent. Nieuw kopen is vrij prijzig - reken maar op > 2K€

        Hopelijk heb je hier wat aan.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ik denk dat het ervan afhangt hoe blij je er zelf van wordt! De nieuwprijs is vrij fors... Als je hem alleen gebruikt om groothoekfoto's haaks te krijgen zou ik hem niet hoeven, dat kan met photoshop wel zo goed als je een wijdere lens gebruikt en dan recht trekt. Gebruik je hem voor speciale effecten dan is het leuk speelgoed.
          Ik weet niet waar buurmanBert zijn idee op baseert? Voor een lens die nieuw 800-900 kost lijkt het me niet zo serieus. Maar je vroeg natuurlijk wat iemand er voor zou willen betalen en als je er geen behoefte aan hebt dan snap ik het wel.
          Dag Rob, bedoel je miniaturen soms?
          En is die lens dan gemakkelijk te bedienen?
          Ik heb nog nooit zo'n lens in handen gehad, welke een speciale camera Maar daar sleur je niet met je mee.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

            Dag Rob, bedoel je miniaturen soms?
            En is die lens dan gemakkelijk te bedienen?
            Inderdaad voor miniaturen of om een deel van de foto expres onscherp te krijgen, zoals je bijvoorbeeld ook met een Lensbaby (eerste types) kunt doen. Ik weet ook niet of de vraag van Eddy intussen beantwoord is?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X