Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft dit wel zin?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heeft dit wel zin?

Oorspronkelijk geplaatst door fototje
    Wat als ik deze neem dan de Canon EF 24/1.4 L USM heb ik dan een redelijke groothoek op mijn 10D?.
    Hoe moet je dat eigelijk berekenen de cropfactor van lens naar kamera?.
    William.
    Op een 300D/350D/D30/D60/10D/20D is de cropfactor 1.6... Dat betekent dat je de brandpuntsafstand maal die factor moet doen om de vergelijkbare brandpuntsafstand te hebben met je analoge reflex, en dit indien je dezelfde foto met beide toestellen op hetzelfde formaat gaat bekijken... 24 mm op de lens betekent dat dan 38.4 mm...
    Voor tele heeft dit zijn voordelen, voor breedhoek is die factor absoluut een nadeel... (en daarom zie je ook dat o.a. Canon een aantal nieuwe breedhoeklenzen op de markt brengt voor DSLR's met APS-size sensoren, cfr. 10-22...).

[EDIT: oeps 2de blz niet gelezen...]
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Mijn meest gebruikte breedhoek (en eigenlijk meest gebruikte lens tout court) is de 17-40/4.0. Niet meteen de meest lichtsterke, maar voor mijn gebruik (vooral buiten) perfect inzetbaar... Ik ben nu wel rustig aan het rondkijken voor een breder alternatief voor binnen, om naast mijn 50/1.8 en 85/1.8 te gaan gebruiken...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
        Mijn meest gebruikte breedhoek (en eigenlijk meest gebruikte lens tout court) is de 17-40/4.0. Niet meteen de meest lichtsterke, maar voor mijn gebruik (vooral buiten) perfect inzetbaar...
        Ook binnen inzetbaar, maar het hangt wel van je vermogen af om de boel stil te houden. Mijzelf lukt het tot ong. 1/8 sec. redelijke tot goede resultaten te verkrijgen in b.v. een museum. Het kan wel, maar sneller geeft meer marge.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
        X