Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft dit wel zin?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heeft dit wel zin?

Heeft het wel zin om deze twee lensen aan teschaffen - Canon EF 24-70/2.8 L USM en de Canon EF 35/1.4 L USM omdat allebij met groothoek begint natuurlijk maar de prime een veel grotere licht sterkte heeft dan de 24-70 maar de 24-70mm gaat weer verder 70mm.
    Voor de 10D.
    William.

Re: Heeft dit wel zin?

hangt er van af voor wat je ze nodig hebt , misschien niet , misschien wel
    http://www.dullaert.net

Comment

Een 1.4-lens schaf je niet alleen aan vanwege lichtsterkte, maar de daarbij behorende mogelijkheid van echt kleine scherptediepte. Of dat voor jou zinvol is, kun jij alleen, zoals Dzjee eigenlijk ook al zegt, beoordelen...

Comment

Kan jouw wensen/eisen niet beoordelen, maar voor mij zijn het 2 heel verschillende lenzen met een heel verschillend gebruik. Dus in die zin staat een dergelijke combi op mijn verlanglijstje.

Wat jij je denk ik af moet vragen is waar je ze voor in wilt zetten en welke eigenschappen voor jou doorslaggevend zijn.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik wou de EF 35/1.4 L USM eigelijk voor het binnenwerk gebruiken gebouwen ofzo! daar kan je deze lens toch goed voor gebruiken mischien dan ook nog zonder flitser.
          William.

Comment

Ja, voor binnen is een snelle lens zowiezo aan te bevelen. f1.4 is dan wel lekker Houd er wel rekening met de cropfactor.

Weet niet wat je precies van plan bent met de lens, maar dat vind ik behoorlijk 'lang' voor binnen. Het is absoluut geen groothoek meer. Denk ook om om de geringe scherptediepte op f1.4 Die is echt minimaal.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Kijk eens of je kan leven met de Sigma 30 mm f1/1.4 ipv de 35L. Een pak goedkoper en een uitstekende lens volgens de eerste tests

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fototje
                Heeft het wel zin om deze twee lensen aan teschaffen - Canon EF 24-70/2.8 L USM en de Canon EF 35/1.4 L USM omdat allebij met groothoek begint natuurlijk maar de prime een veel grotere licht sterkte heeft dan de 24-70 maar de 24-70mm gaat weer verder 70mm.
                Voor de 10D.
                William.
                Ik heb de 24-70/2.8 en heb de 35/1.4 in bestelling. Reden van aankoop voor mij is lichtsterkte in combinatie met beperkte DOF voor "snel point and shoot" reportagewerk binnen (feestjes, recepties etc). Ik ben jarenlang gewoon geweest om op een analoge camera met een lichtsterke standaard 50mm te werken. De 35/1.4 met de cropfactor van de 1DMkII komt uit op 45 mm wat mij perfect lijkt voor dit doel. Op de 10D zit je op 56 mm wat nog in de buurt van de "standaard" valt.

Let wel op want de levertermijn voor deze lens kan vrij lang zijn. Ik heb ze bij Corné nu reeds anderhalve maand in bestelling en nog geen levertermijn gekregen
                DigiCam

Comment

Wat als ik deze neem dan de Canon EF 24/1.4 L USM heb ik dan een redelijke groothoek op mijn 10D?.
                  Hoe moet je dat eigelijk berekenen de cropfactor van lens naar kamera?.
                  William.

Comment

als je echt groothoek wilt zal je toch meer naar de +-20 mm gaan, en dat wordt al 30...

Comment

De oppervlakte van een 300D, 350D, 10D is 1.6 maal kleiner dan een negatief. Daarom moet je om een vergelijkbare beeldhoek te bekomen je brandpunt vermenigvuldigen met 1.6. Dus een 20mm op digitaal geeft dezelfde beeldhoek als een 32mm op een analoge...
                      Zoek ook maar eens op dit forum, is al vaak aan bod gekomen...

Mvg

Comment

Ja bedankt voor de reactie's allemaal het wordt er niet makkelijker op om een keus te maken met de lensen en dan echt de pro 'L' lensen,want deze had ik dus ook op mijn lijstje staan Canon EF 24-70/2.8 L USM en dat moet toch ook een hele goede zijn?.
                        Dan wou ik nog een groothoek maar ik wil een met een licht sterkte teminsten van 1,4 maar dan moet je ook weer om de cropfactor letten met de 10D, ik zag de 17-40 L usm 2.8maar die heeft de zelfde lichtsterkte als de 24-70 dus ja moeilijk?.
                        Maar ik kijk nog even rond hier?.
                        William.

Comment

Dan wou ik nog een groothoek maar ik wil een met een licht sterkte teminsten van 1,4 maar dan moet je ook weer om de cropfactor letten met de 10D, ik zag de 17-40 L usm 2.8maar die heeft de zelfde lichtsterkte als de 24-70 dus ja moeilijk?
                          Euh, volgens mij bedoel je de 17-40 f4 en niet f2.8 Dat scheelt toch weer een slok op een borrel, dus zeker niet wat jij zoekt.

Er is wel een 16-35 f2.8. Bedoel je die soms
                          Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Ja bedankt voor de reactie's allemaal het wordt er niet makkelijker op om een keus te maken met de lensen en dan echt de pro 'L' lensen,want deze had ik dus ook op mijn lijstje staan Canon EF 24-70/2.8 L USM en dat moet toch ook een hele goede zijn?.
                            Dan wou ik nog een groothoek maar ik wil een met een licht sterkte teminsten van 1,4 maar dan moet je ook weer om de cropfactor letten met de 10D, ik zag de 17-40 L usm 2.8maar die heeft de zelfde lichtsterkte als de 24-70 dus ja moeilijk?.
                            Maar ik kijk nog even rond hier?.
                            William.
                            De 17-40 L usm 2.8 heeft F4 lichtsterkte denk ik hoor.
                            Edit:ik typ toch traag,kom hier weeral een minuut te laat.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                              Edit:ik typ toch traag,kom hier weeral een minuut te laat.
                              Geen spellingchecken, snelle verbinding en gaan met die handel Moet volgende keer lukken
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Working...
                              X