Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Primes... hoe doen ze het?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Primes... hoe doen ze het?

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
    ... en een Tilt & Shift lens !
    Nou moe, zo kunnen we nog uren doorgaan ....

Een Bigma met zand erin bv. ! ( en die dan vast zit op 400 mm )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb nog nooit iemand een goede foto slecht weten vinden omdat hij met een zoom zou gemaakt zijn, of omdat het obj. maar een f5.6 of eender wat is.
      Een goede foto is en blijft een goede foto.
      Veel primes zijn scherper dan zooms, maar technische camera's met hun resp. objectieven leveren ook foto's die vele malen scherper zijn dan (kb) foto's met L objectieven.
      De beste lens, de allerbeste lens die er bestaat, is steeds de lens die op je toestel zit op het moment dat je de foto maakt.
      Of het nu een zoom of een prime is, of het nu een F1.8 of een f5.6 is, of het nu een L of een Z is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
        Ik heb nog nooit iemand een goede foto slecht weten vinden omdat hij met een zoom zou gemaakt zijn, of omdat het obj. maar een f5.6 of eender wat is.
        Een goede foto is en blijft een goede foto.
        Veel primes zijn scherper dan zooms, maar technische camera's met hun resp. objectieven leveren ook foto's die vele malen scherper zijn dan (kb) foto's met L objectieven.
        De beste lens, de allerbeste lens die er bestaat, is steeds de lens die op je toestel zit op het moment dat je de foto maakt.
        Of het nu een zoom of een prime is, of het nu een F1.8 of een f5.6 is, of het nu een L of een Z is.
        Tiens, leeft gij ook nog

op voorwaarde dat ge die foto wel uberhaupt KUNT maken met de lens die er op zit .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          Tiens, leeft gij ook nog

op voorwaarde dat ge die foto wel uberhaupt KUNT maken met de lens die er op zit .
          Wel, iemand die met zijn groothoek vogels probeert te fotograferen, is waarschijnlijk "nie goe bezig".

...én ik leef nog, alhoewel,....vrouw in 't ziekenhuis, én mijne poot in de gips tot a.s dinsdag.

Comment

...én ik leef nog, alhoewel,....vrouw in 't ziekenhuis, én mijne poot in de gips tot a.s dinsdag.
            Veel sterkte aan jullie alle twee.

Comment

De beste lens, de allerbeste lens die er bestaat, is steeds de lens die op je toestel zit op het moment dat je de foto maakt ... of het nu een F1.8 of een f5.6 is
              En daarom is het verstandig om goed te overwegen WAT je nodig hebt voor je overgaat tot de aankoop van een 'nieuwe' lens!
              Want IK ben met een f5.6 echt geen r**t!
              Maar topics als deze blijven subjectief geleuter over objectieven

Comment

Hehe ik vind deze discussies tussen primes en zooms steeds weer opnieuw geweldig
                Is volgens mij zowat een religiueuze kwestie

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                X