Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens gebruiken voor grote afstanden (+30m)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens gebruiken voor grote afstanden (+30m)

Ik bezit een canon eos 350d en maak vooral foto's van paarden die springen .Nu is er enkel de kit lens bij ,maar vermits ik moet fotograferen vanop een afstand van meer dan 30 meter welke lens kan ik mij beter aanschaffen?
    ben leek in gebruik van lenzen dus graag wat tips:

Re: welke lens gebruiken voor grote afstanden (+30m)

ik ben ook maar leek, maar ik vermoed dat je met een 200mm al een heel eind komt. Wil je nog wat meer close-up dan de 300mm of misschien zelfs 400mm.

Hangt natuurlijk heel sterk af van je budget.
    Kijk eventueel eens hier om te kijken wat aantal mm's geeft in praktijk

en hier vind je hoop lenzen & prijzen

Mvg
    Frans

Comment

De Canon 70-200 mm F2.8 L USM is de lens voor dergelijk fotografie de IS heb je niet echt nodig wat je onderwerp beweegt dus ben je toch aan een behoorlijke snelheid verbonden. Ik breng hier duidelijk de F2.8 naar voor, niet tegenstaande de prijs, ga je hier geen spijt van hebben, en ook met het gebruik met een 1.4 extender heb je nog een F4 over wat de AF verzekerd.

My2cents, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Kan alleen maar Digipics zijn reply beamen.
        Die 70-200 2.8 is een prima lens voor zulke zaken.
        Ze staat bekend als "de sportlens".
        Maar ze is zeker veel polyvalenter dat dat. Goeie lens om mee rond te wandelen op recepties en feestjes, en leuke niet geposeerde portretjes te maken.
        De lens waar ik persoonlijk al het meeste plezier aan heb beleefd.
        En me het meeste fotovoldoening geeft... Zeker geen miskoop
        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

ah ,dank je ,zal ik die effe aanschaffen, zo kan ik meerdere hindernissen schieten in één parcours!!

Comment

Voor deze foto's heb ik de Sigma 70-200 f2,8 gebruikt op mijn 20D:

Die heeft genoeg zoom om meerdere hindernissen na elkaar te fotograferen, want dat heb ik toen ook gedaan. Ik had een plaats van waaruit ik drie hindernissen in het oog kon houden. Maar de laatste hindernis werd wel minder gebruikt dan de eerste, omdat er al eens fouten gemaakt werden.

Ik ben helemaal geen expert in paardenfotografie, dat was voor mij de eerste keer dat ik een jumping van dichtbij zag. Maar met die Sigma was het geen enkel probleem om scherpe foto's te maken .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Een 70-200 is zeker goed genoeg voor beelvullend werk.
              Een 100-400 gaat ook en laat toe of af en toe een detail meet te pikken (bvb. uitdrukking op gezicht van de ruiter); is natuurlijk geen 2.8.

Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=75129 voor recente foto's van een jumping met deze lens (op een 'trage' D60 body ).
              Marcvc
              http://marcvancanneyt.wordpress.com

Comment

Working...
              X