Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Oorspronkelijk geplaatst door someguy

a) Ik heb reeds verschillende posts gelezen hier van mensen die ze hebben, en er vogels mee fotograferen. Slagen jullie erin om bv een vogel die landt of met zijn vleugels slaat goed te fotograferen, of is dat te traag? Is het gebruik van manuele focus op die momenten een hulp? Ik heb schrik om de lens te vervloeken op die momenten omwille van gemiste foto's...

c) Zou de autofocus ivm met mijn sigma 18-200 AF DC D en een nikon 70-300 AF G uberhaupt wel trager zijn? Maw is mijn referentiekader voor snelle en trage focus wel zodanig dat ik ze als traag ga ervaren?

d) Ik denk dat de nikor lens reeds enkele jaren bestaat, maar ik vind niet direct info van een nieuwe versie die aangekondigd is. Heb ik ergens informatie gemist?

e) Is de sigma opmerkelijk sneller? Ik dacht dat de Nikor de mogelijkheid gaf om de zoomafstand te beperken zodat er minder gezocht moet worden naar de focus, een feature dat op de sigma niet terug te vinden is. Klopt dit?
    a)MF: vergeet niet dat je moet kiezen, ôf AF ôf MF
    c) mij 70-300 is trager
    d) nieuwe versie? geen idee!
    e) op de 80-400VR staat idd een 'limiterknop'

heb de lens zelf, ze is zeer zeker een leuk stukje speelgoed
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Re: Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Okay, bedankt voor jullie feedback. Amsterdam is een eindje, maar misschien kan ik dit nog wel regelen.

Het is wel zo dat ik bij mijn D50 die 20% korting heb op de 80-400 lens via een actie in Duitsland, waar ik hem gekocht heb. En die geldt nog maar tot eind deze maand, iets dat toch redelijk snel dichterbij komt.

Comment

Working...
      X