Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Ik gebruik mijn 80-400VR ook zeer vaak op 400mm en tussen f/8 en f/11 en met zeer goede resultaten. Ik heb zelf ook getwijfeld tussen dit objectief en de 70-200 +TC combo, maar uiteindelijk gekozen voor de 80-400VR omwille van de compactheid en de draagbaarheid.

Comment

Het gros van mijn foto's over Costa Rica (zie website) zijn getrokken met de 80-400 VR. Meestal voldoet deze lens prima. Voor zeer snel bewegende dieren mag je het vergeten denk ik, tenminste ik had tal van foto's van slingerende apen (wel uit de hand en naar omhoog) die bewogen waren. Voor sport is deze lens totaal niet geschikt.
      Ik heb verder de 80-200/2.8 gehad (vooral voor sport) en krijg op het einde van de maand de 70-200/2.8 VR (nadien volgt de 1.7). Deze lens zal er waarschijnlijk worden opgezet wanneer ik sport fotografeer of snel bewegende dieren.
      Wanneer je de 80-400 VR wil testen in/rond Zaventem, geef maar een seintje, op het einde van de maand kan je ook de 70-200 VR testen (voorlopig nog met D100).

@Natalia: slecht karakter om de 200-400 aan iemand voor te stellen ik heb hier even mogen testen in combinatie met de d2x en slaap sindsdien niet meer...
      Website: http://www.d-eye.be

Comment

Ja ik weet het dus niet. Eigenlijk zou ik gewoon beide naast elkaar moeten zien ( foto'tje ) dan kan ik inschatten hoe groot ze zijn. Het is zo dat ik dit jaar op safari ga, daarom is de 400mm wat geschikter. Optisch gezien is de 70-200 toch net dat ietsje beter. Na de vakantie heb ik die extra range niet meer nodig. Dus de TC17 kan er dan af.

Maar de 70-200 is een stuk duurder en groter ( maar hoeveel ? ).

Keuzes hè, ik in ieder geval al rondgebeld en heb nog een Nederlandse versie van de 70-200 gevonden ( Kamera-Express ). De 80-400 is nergens leverbaar. En dat kan nog enkele weken duren.

Ohja, en dan heb ik nog een goede camera tas nodig, enige suggesties ?
        Last edited by Theebag; 7 juni 2005, 17:35.

Comment

Voor de 80-400 moet je er nog ongeveer 3 cm bijrekenen voor de collar
          Voor de 70-200 eventueel nog de breedte van de converter
          Al bij al is het verschil in lengte niet zo groot

Comment

En nu de 80-400 in z'n maximale lengte en met zonnekappen.
            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Ik bezit op het moment de Nikon 80-200 AFS en ben de aankoop van TC1.4 of TC1.7 aan het overwegen. Aan al diegenen die de TC 1.7 hebben: hoe is jullie ervaring naar het verlies in snelheid? Hoofdbedoeling van mij is sportfotografie, dus snelheid gewenst. Bedankt alvast voor de reacties en advies!
              NIKON D70 | Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED Nikkor | Nikon 80-200/2.8 AF-S | Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor | Nikon 50mm 1.8D | Nikon SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucley
                Ik bezit op het moment de Nikon 80-200 AFS en ben de aankoop van TC1.4 of TC1.7 aan het overwegen. Aan al diegenen die de TC 1.7 hebben: hoe is jullie ervaring naar het verlies in snelheid? Hoofdbedoeling van mij is sportfotografie, dus snelheid gewenst. Bedankt alvast voor de reacties en advies!
                Ik merk weinig van snelheidsverlies met de converter op een D2h body, geen idee of het met een ander AF systeem (CAM900/CAM1300) veel uitmaakt.

Op http://www.pbase.com/erikb/nik70200_17 kan je nog wat full size voorbeelden vinden gemaakt met de 70-200 en 1.7 converter.
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

...............
                  Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 18:06.

Comment

Dank jullie wel voor de foto's, het verschil in grootte valt mee.

De 80-400 lijkt mij het beste geschikt. Mijn indruk : Het bereik, grootte en gewicht, het is allemaal in het voordeel van de 80-400. Scherpte is net iets minder ( dus heel goed ) in vergelijking met de 70-200. En wanneer men de TC17 gaat gebruiken voor het groter bereik dan moet je naar F/8, en dan gaat het grote voordeel van de 70-200 ( F/2.8 ) weg. Alleen de focussnelheid is laag, en daarmee is hij niet geschikt voor actie foto's en (+ kleine aapjes ) . Nog dingen waarmee ik rekening meemoet houden ?

De 70-200 Combi is fysisch langer, zwaarder, en duurder. De 70-200 is optisch het beste. Decombi is wel duurder ( + €600 ). Is AF-S dat waard ?

Natuurlijk ben ik spoiled met de kit lens, maar trage AF ken ik ook ( 70-210 F4 van 1986 )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
                      @Natalia: slecht karakter om de 200-400 aan iemand voor te stellen ik heb hier even mogen testen in combinatie met de d2x en slaap sindsdien niet meer...
                      Een mede forumlid heeft deze lens sinds een week, en heeft me juist vanavond 4 voorbeeldfoto's gestuurd, ik ga ook niet meer kunnen slapen, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                        Een mede forumlid heeft deze lens sinds een week, en heeft me juist vanavond 4 voorbeeldfoto's gestuurd, ik ga ook niet meer kunnen slapen, denk ik.
                        Dit is anders ook een mooi lensje, en beter betaalbaar :
                        Nikkor 200 mm F2.0 AF-S VR
                        Op dpreview staat bovendien :
                        "Combined with the TC-17EII 1.7x teleconverter this lens becomes a 340 mm F3.3."

Comment

Doen jullie dit nu expres ? Ik kan nauwelijks beslissen tussen de twee lenzen en jullie leuteren vrolijk door over de overtreffende trap(pen). Er zijn budgetaire en psychologische grenzen.

Comment

hihihi
                            Je moet je er in ieder geval van bewust zijn dat de 80-400 vr geen afS lens is. Kun je daar mee leven, dan is die lens een prima keuze.

Comment

Sorry, maar ik heb het niet zo voor lenzen die ver uiteen schuiven wanneer je gaat inzoomen zoals de 80-400, ten eerste heb je een zeer grote luchtverplaatsing die alleen maar goed is om stof en vuil binnen te zuigen wat niet zo prettig is als dat op je ccd terecht komt, en ten tweede heb je merkelijk meer speling op dit soort lenzen, als je toch ongeveer in dezelfde prijsklasse zit ga dan meteen voor prof. lenzen zoals de 70-200 VR zie test.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                                Sorry, maar ik heb het niet zo voor lenzen die ver uiteen schuiven wanneer je gaat inzoomen zoals de 80-400, ten eerste heb je een zeer grote luchtverplaatsing die alleen maar goed is om stof en vuil binnen te zuigen wat niet zo prettig is als dat op je ccd terecht komt, en ten tweede heb je merkelijk meer speling op dit soort lenzen, als je toch ongeveer in dezelfde prijsklasse zit ga dan meteen voor prof. lenzen zoals de 70-200 VR zie test.

http://www.imagepower.de/IMAGES/imgE...NT/AF80400.htm
                                Hiervoor heeft Nikon een excellent alternatief : de 200-400 VR F/4
                                Ietsje duurder dan de 80-400 VR
                                Last edited by JePe; 17 augustus 2005, 12:29.
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                                X