Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

Hallo,

Ik ben op dit moment aan het oriënteren naar een goede telezoom voor m'n Nikon D70. Op dit moment zijn er twee lenzen die me echt interesseren.
    Dat zijn de Nikkor 70-200 VR en de 80-400 VR. De 70-200 zou ik dan met een teleconverter wat extra vergroting geven.

Nu kan ik niet echt kiezen wat ik zou moeten doen. De limieten van de 80-400 VR ( "trage focus" ) en de zeer hoge prijs van de 70-200 combinatie staan lijnrecht tegenover mekaar. Teven zou de handelbaarheid van de 80-400 beter zijn ( lichter en kleiner ).

Heeft er iemand al ervaringen met beide lenzen ?

Re: Telezoom : 70-200 VR + TC of 80-400 VR

enkel ervaring met de 70-200

die is subliem gewoon. super snel en mooie kleuren, bokeh, boeket.
    met een 1.7 tc erop heb kje ene 340mm mss wat minder scherp aar toch nog vreee goed.

ik werk meestal tussen 70-200 en dan kan ik profiteren van de snelheid. wil ik af en toe eens wat meer tele da steek ik 1.7 tc en heb 340mm.

als IK een 80-400 zou kopen (die trager is en minder scherp) dan heb ik hier nie veel aan he want werk toch meestal tussen 70 en 200mm

werk jij altijd tegen de 400mm dan neem je mss wel beter de 80-400

Comment

Ik gebruik nu een 70-210 F4 en ik merk dat het bereik tekort. De 70-210 is net uit de verkeerde serie, zoals Ken Rockwell geschreven heeft, hierdoor front-focussed hij enorm veel. Daarom zoek ik een andere lens.

Que teleconvertors, Ik zit de kijken naar de 14 en de 17. Op ebay scheelt het toch wel zo'n 100 euro 5 ( HK winkels ) met belgische prijzen, dus ik wil er daar langs één kopen. De lens koop ik in België voor het garantie werk.

Scheelt de scherpte veel met de TC17 of is het nauwelijks merkbaar ?

Comment

Hallo,

Ik stond voor dezelfde keuze, en heb voor de 70-200 met convertor 1.7 gekozen.
        Nieuw speelgoed is nog maar vandaag toegekomen, dus echt veel kan ik er nog niet over vertellen. Eerste indukken: AF is echt heel snel, stabilitatiesysteem helpt pakken. (wat vroeger onscherp was, is nu scherp uit de hand geschoten).

Kijk vooral naar de afstand waarop je het meeste gaat werken, heb je lichtgevoeligheid nodig en hoe belangrijk is een snelle AF?

groeten,

Nayy

Comment

Het zou vooral voor vogels en dieren zijn.

Maar ik vroeg me af hoe groot de 70-200 VR nu echt is. Is het mogelijk om een foto te posten met de 70-200 aan de D70 met daarnaast een 50mm prime of de 18-70 Kit lens ? Of bv een side by side foto van de 70-200 met de 50 of 18-70 ?

Ik kan me niet echt inbeelden hoe groot hij werkelijk is. En voor diegene die hem hebben, is hij draagbaar ? Ik bedoel is het te doen om er mee een tijdje te lopen.

Comment

Awel,

Om eerlijk te zijn diene 70-200 is toch wel een 'kloeft' zal morgenavond een paar fotokes maken met verschillende lenzen naast elkaar mochten er nog geen gepost zijn geweest.
            Ik zie mijn eigen er ook geen 10 km met dat die lens rond mijn nek rondlopen.
            Om dat gewicht comfortabel te vervoeren heb ik een lowerpro rugzakje gekocht.
            En ne keer dat de zonnekap eropstaat kan je het geheel ook niet echt meer 'discreet' noemen.

nayy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theebag
              Hallo,

Ik ben op dit moment aan het oriënteren naar een goede telezoom voor m'n Nikon D70. Op dit moment zijn er twee lenzen die me echt interesseren.
              Dat zijn de Nikkor 70-200 VR en de 80-400 VR. De 70-200 zou ik dan met een teleconverter wat extra vergroting geven.

Nu kan ik niet echt kiezen wat ik zou moeten doen. De limieten van de 80-400 VR ( "trage focus" ) en de zeer hoge prijs van de 70-200 combinatie staan lijnrecht tegenover mekaar. Teven zou de handelbaarheid van de 80-400 beter zijn ( lichter en kleiner ).

Heeft er iemand al ervaringen met beide lenzen ?
              Ik heb ze alle 2 als je ze eens wilt uitproberen, kan je altijd eens langs komen, woon in het noorden van Antwerpen.
              Voor vogels gebruik ik gewoonlijk de 80-400.
              Nikon body's plus wat Nikkor glas.
              Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
                Ik heb ze alle 2 als je ze eens wilt uitproberen, kan je altijd eens langs komen, woon in het noorden van Antwerpen.
                Voor vogels gebruik ik gewoonlijk de 80-400.
                Ja dat zou interessant zijn, ik zal u morgen verder contacteren via email.

Comment

Bij mij mag je ook langs komen, ik bezit ook beide lenzen. Momenteel nog met een 1.4 converter, maar ik verwacht eind deze week de 1.7
                  Ik heb beide lenzen al gebruikt, ook met converter. Behalve voor het bereik is die 70-200 absoluut de winnaar. Het is moeilijk wennen aan de trage AF van de 80-400 als je gewoon bent met de 70-200 te fotograferen, daarom ben ik aan het nadenken of ik die 80-400 ga houden of alsnog van de hand doen.

PS ik woon aan 't zèètje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                    Bij mij mag je ook langs komen, ik bezit ook beide lenzen. Momenteel nog met een 1.4 converter, maar ik verwacht eind deze week de 1.7
                    Ik heb beide lenzen al gebruikt, ook met converter. Behalve voor het bereik is die 70-200 absoluut de winnaar. Het is moeilijk wennen aan de trage AF van de 80-400 als je gewoon bent met de 70-200 te fotograferen, daarom ben ik aan het nadenken of ik die 80-400 ga houden of alsnog van de hand doen.

PS ik woon aan 't zèètje
                    Noordzee ? Ja ik woon in de buurt van Mechelen, dus dat zou wel ver weg zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theebag
                      Noordzee ? Ja ik woon in de buurt van Mechelen, dus dat zou wel ver weg zijn.
                      Het is wel verder weg, maar de lucht is zuiverder dan in Antwerpen, en het zou een mooie uitstap zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                        Het is moeilijk wennen aan de trage AF van de 80-400 als je gewoon bent met de 70-200 te fotograferen, daarom ben ik aan het nadenken of ik die 80-400 ga houden of alsnog van de hand doen.
                        Denk daar nog eens goed over na, Jazzaddict. De kwaliteit van de lens is zeer goed! Echt waar! (heb em ook al vervloekt hoor, maar ;t is een haat/liefde verhouding die ik met die lens heb.

70-200 afs vr + 1.7 tc is een fijne combinatie. Wel f8 of hoger gebruiken, dan komt de scherpte wel terug.

Enne..... je komt met vogeltjes e.d. altijd mm's te kort. Ik ben me op dit moment meer aan het concentreren op de 80-400 vr en de Bigma en probeer tevreden te zijn...

Comment

Maar hoe traag/snel is de zoom van 80-400 VR ? Wat hij heeft alles wat ik wil; scherp, relatief compact, VR, groot bereik, een stuk goedkoper. En wanneer je de 70-200VR+TC1.7 op F/8 moet zetten om de scherpte terug te krijgen, dan verdwijnt een groot voordeel van de 70-200 ( F/2.8) .

Het enige is dan de focus speed. Ik heb ervaringen met de oude AF 70-210 F/4, is het daarmee te vergelijken ? Want als je als pro eerst met een AF-S 70-200 fotografeert en vervolgens een AF-D test, dan gaat denk ik alles wel tegenvallen.

Comment

De zoom is op mijn D100 trager dan op mijn D2X. Zet je de zoom op limited, dan zorg je dat de lens niet van voor tot achteren hoeft te zoomen, en dan zal hij dus minder afstand moeten overbruggen met zoomen.

Met de combinatie 70-200 afs vr + 1.7 tc verlies je 1 1/2 lichtstop, dus f2.8 gaat naar f4.8.
                            Ik bedoel niet te zeggen dat je persé naar f8 toe moet, maar op f2.8 (die met de 1.7 tc f4.8 wordt) zul je niet de scherpste beelden krijgen.

Ik raad je aan om een van de uitnodigingen te gebruiken om beide lenzen uit te proberen. Je zult merken dat beide hun kwaliteiten hebben.
                            Je kunt natuurlijk ook de 200-400 afs vr f4 nemen........

Comment

ik heb de 80-400VR en ik ben er uiterst tevreden van.

een 70-200VR kopen en er dan een TC opzetten vind ik zonde.

als je veel op 400mm wil werken koop dan onmiddelijk een telezoom of een prime.
                              komt er nog bij dat je met 70-200VR + TC al snel veel geld kwijt bent om een goede lens (constant) met een TC te gebruiken.
                              just my 2cents
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                              X