Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele lenzen gevonden ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele lenzen gevonden ...

Ik was aan het opruimen in een kast en toevallig vond ik daar enkele lenzen. Deze waren van m'n overleden oom, maar ik was ze helemaal vergeten.

Het gaat om een AF Nikkor 70-210 F/4. Eentje waar Ken Rockwell enthousiast over is, ware het niet dat deze die AF-problemen heeft, jammer. : http://www.kenrockwell.com/nikon/70210f4.htm

Tevens lag er ook een even oude AF Nikkor 35-70 F/3.3-4.5 bij.

Maar ik vond nog een lensje :

Het is een Sigma Superwide II. Een 24mm F/2.8 prime-lens, voor macro fotografie. Ik heb snel test foto's gemaakt, het werd al wat donkerder dus heb ik geflitst. Morgen zal ik betere proberen te maken.

USB

Cactus

Vlieg

Bloem

De scherpte verrasde mij zeer, ik had het niet verwacht. Kent er iemand deze Sigma ?
    Last edited by Theebag; 2 juni 2005, 22:30.

Re: Enkele lenzen gevonden ...

Ken deze lens inderdaad, en het is een zeer scherp lensje die het voordeel heeft tov de nikon 24mm dat hij van dichterbij al focust.
    Op photozone scoorde hij een 4.0, wat uitzonderlijk hoog is voor een lens in die prijsklasse. Ook de nikon 70-210/f4 is een fantastische lens naar mijn mening, die ik regelmatig gebruik... Kortom, een leuke vondst!
    groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Theebag,
      Wil je ook in dit forumonderdeel de regels respecteren?
      -max-grootte: 900 pixels
      -max aantal: 3 - plaats voor de andere een link naar je eigen webruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut
        Theebag,
        Wil je ook in dit forumonderdeel de regels respecteren?
        -max-grootte: 900 pixels
        -max aantal: 3 - plaats voor de andere een link naar je eigen webruimte.
        Consider it done

Comment

Working...
        X