Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor lens

Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om deze lens AF NIKKOR 70_210 1.4-5.6 voor mijn D70 te kopen, het is dus een lens zonder de toevoeging D.
    Ik heb de lens nog niet gezien, maar de eigenaar zegt dat de lens ongeveer 5 jaar oud is.
    Kan iemand aan de hand van deze gegevens iets zeggen over de kwaliteit?

Ennu
    Nikon D70 kit f3.5/4.5, NIKKOR 70-210 f4/5.6, NIKKOR 50/f1.8

Re: Nikkor lens

Moet zijn 70-210 F4-5.6, en een beoordeling van deze lens vindt je hieronder.
    Ziet er op het eerste zicht niet slecht uit

Comment

Skip the current popular plastic 70-300/4-5.6 that many people love (the one apparently made by Tamron for Nikon). This 70-210 is better at everything and less expensive, although you lose is a little bit of "reach" at 300mm. I prefer this tradeoff: sharp photos at every setting instead of less sharp images over a slightly broader zoom range. There isn't that much difference between 210mm and the almost 300mm the other lens tries to make. I also prefer the ruggedness and faster autofocusing of the 70-210. If you are only shooting one-hour prints you'll never see any of the sharpness differences I mention, probably ought to get the 70-300 instead if you want it and the AF is fast enough for you.

ik denk eraan om die met tijd ook te nemen als zoomlens...
      niet zoooo lichtgevoelig,maar ja... 2.8 is direct veeeeel duurder
      Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
        Moet zijn 70-210 F4-5.6, en een beoordeling van deze lens vindt je hieronder.
        Ziet er op het eerste zicht niet slecht uit

http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
        Ja volgens de review ziet het wel goed uit.
        De toevoeging van de letter D heeft dus te maken met betere communicatie naar camera en flitser.
        Of voegt die D nog meer eigenschappen toe?

Ennu

Comment

Heeft volgens mij enkel te maken met flitstechnologie...

voor hoeveel kan je hem trouwens krijgen, kwestie van te
          zorgen dat je toch een competitieve prijs hebt?
          Nikon

Comment

zijn er trouwens nog tips te geven m.b.t. het testen van zo'n lens.

Ennu

Comment

In het glas kijken voor fungus,
              krassen zoeken op de lens...
              zoomen en voelen...

en

foto's nemen
              Nikon

Comment

Begrijp dat het om de versie zonder D gaat. De versie met D is gestopt met productie in 2000. Aangezien "jouw" lens een nog ouder type betreft kan hij dus geen 5 jaar oud zijn maar eerder 8 jaar of meer.
                Wat het bekijken van de lens betreft zou ik hem op je camera zetten en kijken of hij nauwkeurig focust. ( op een pc)
                Daarna de diafragmaring openzetten en door de achterlens kijken of de lens van binnen schoon is.
                Zelf heb ik de nog oudere F4 (constant) versie en die bevalt me prima als ik niet wil sjouwen.
                Wil je echt scherp dan moet je even doorsparen voor een 2.8 versie. Dat is toch een wezenlijk verschil...
                groetjes Edwin
                Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                  Wil je echt scherp dan moet je even doorsparen voor een 2.8 versie. Dat is toch een wezenlijk verschil...
                  groetjes Edwin
                  Bedankt voor de tips, de 2.8 versie ligt buiten mijn bereik.

Ennu

Comment

Ik ben best wel tevreden met mijn 70-210. De lens voelt degelijk aan, het uitschuifmechanisme is vrij praktisch en de scherpte bij 210 mm en voldoende licht (F8) is dik in orde.

2 mindere puntjes: ik heb de indruk dat de lens bij 180 mm ondermaats is qua scherpte (vergelijken met mijn 180 macro) en je hebt echt wel een zonnekap nodig om nog voldoende contrast te hebben als de zon een beetje verkeerd staat.

Spijtig genoeg heb ik nooit kunnen vergelijken met een 70-300ED want 100 mm extra zou niet slecht zijn in de natuur of tijdens vliegshows. Met de 70-300G heb ik wel vergeleken en de 70-210 is veel beter bij open diafragma. Vanaf f8 kan de 70-300G de vergelijking wel aan maar dat lukt natuurlijk enkel op zonnige dagen;

Ik betaalde 140 euro voor een tweedehands 70-210 met UV-filter bij De Greef in Edegem. Ik denk dat ie er momenteel nog 1 of 2 heeft liggen http://www.fotodegreef.com/occasies.php.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Je kunt misschien beter uitkijken naar een nieuwe dergelijke lens.
                      Zo duur zijn die trouwens niet. Of anders iets in de Sigma reeks, bvb de 55-200 F4-5.6 Die komt bij Corné op 179 euro

Comment

de 70-300 ED volgens KenRockwell:
                        I doubt the glass is any different between the ED and G versions. Remember that the ED version really seems to be made by Tamron and only one small internal element claims to be ED probably for marketing and promotional reasons, not any of the important front elements. I don't really consider that the "ED" moniker means anything on the ED version.

da kan je dus beter direct de Tamron 70-300 met Macrostand kopen,
                        kosten 130euro NIEUW, en maakt ook mooie foto's... kan wel niet
                        vergelijken met de nikkor, maar heeft 100mm meer zoom, en ik weet
                        dat ie mooi 'trekt'...
                        Nikon

Comment

[iets in de Sigma reeks, bvb de 55-200 F4-5.6 Die komt bij Corné op 179 euro[/QUOTE]

Ik vind maar moeilijk testen van lenzen, weet iemand iets te vinden over de boven bedoelde sigma.

Ennu

Comment

da kan je dus beter direct de Tamron 70-300 met Macrostand kopen,
                            kosten 130euro NIEUW, en maakt ook mooie foto's... kan wel niet
                            vergelijken met de nikkor, maar heeft 100mm meer zoom, en ik weet
                            dat ie mooi 'trekt'...[/QUOTE]

Spreek je hier uit eigen ervaring? kun je dit wat toelichten?

alvast bedankt.

Ennu

Comment

Ik heb famillie die daar mee werkt, en mooie resultaten haalt,
                              als je wat test foto's wilt moet je dat eens aan hem vragen,
                              neem eens contact op met "mvdr1" stel ik voor!

mvg
                              Nikon

Comment

Working...
                              X