Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Tokina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon vs Tokina

Twijfel al een tijdje om de Canon 70-200L F4 tot ik de Tokina AT-X 80-200mm f/2.8 zag maar twijfel zo'n beetje over de Tok.

Van de Canon 70-200 zijn de kritieken lovend...is die Tokina wat of niet
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Re: Canon vs Tokina

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
    Twijfel al een tijdje om de Canon 70-200L F4 tot ik de Tokina AT-X 80-200mm f/2.8 zag maar twijfel zo'n beetje over de Tok.

Van de Canon 70-200 zijn de kritieken lovend...is die Tokina wat of niet
    Er is natuurlijk ook nog de Canon 70-200 2.8L IS, mijn scherpste zoom en waarschijnlijk zelfs de scherpste zoom op de markt.

Comment

De Canon behoort tot een van de beste lenzen die er bestaan, in dit bereik, op gebied van scherpte, kelur en contrast.

De Tokina is ook goed te noemen : scherp, goede kleuren. Maar kan soms last hebben van CA.

Tokina Voorbeelden : al de foto's met de naam beginnend met 2004_0627 van dit album
      of dit album (Onderaan de foto staat de lens...)

Tijdens de BD-shooting in Diest heb ik de Tokina ook gebruikt.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes

Skitch
      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Als ik dit hier zo lees dan komt de Sigma 70-200 f2.8 ook zeker in aanmerking. Zowat de beste zoom van Sigma. Scherp, contrast , kleuren ...

En de prijs valt ook mee...

De canon 70-200 f2.8 IS is veel te duur voor de gewone medemens (maar dat is mijn mening...)

Comment

Ik zou ook eerder voor de Sigma opteren. Kijk hier maar eens voor reviews: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=37&page=1
          Hij is wel €100 duurder dan de Canon, maar dan heb je wel f/2.8 (waarvoor je bij Canon €400 meer betaalt).

PS: Chocolat: er is ook de niet-IS versie die €500 minder kost

Comment

De sigma 70-200 f2,8 is zeker heel goed, ik heb de "oude" versie (geen DG dus) en ik heb op nog geen enkele foto CA gezien (zelfs niet op f2,8).

Of het dan de moeite is om binnenkort de duurdere DG te kopen, dat moet je zelf weten.

Het is ook mogelijk dat mijn 70-200 al DG lenzen heeft, want die worden blijkbaar al een tijdje zo geleverd .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Volgens mij is het enige voordeel van de sigma tov de canon f4 = de f2.8 , qua scherpte moet de sigma toch onderdoen ( zelf getest ) en de sigma weegt ook een heel pak meer , daarvoor ben ik voor de canon gegaan . de tokina heb ik nog niet in mijn handen gehad , maar deze zal wel niet zoveel schelen tov. de sigma . Ik heb zelf nog geen situatie tegengekomen waar ik veel nut zou hebben aan een 2.8
              http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                Volgens mij is het enige voordeel van de sigma tov de canon f4 = de f2.8 , qua scherpte moet de sigma toch onderdoen
                Dat is waar, maar wat mij vooral is opgevallen, is dat de Sigma een stuk trager focust. Vreemd genoeg is diezelfde lens duidelijk sneller in Nikon-versie. Met een Nikon zou ik niet twijfelen om de Sigma te kiezen, maar voor Canon is de goedkoopste van de vier (Sigma en drie Canons) mijns inziens de beste.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                X