Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik zou ook eerder voor de Sigma opteren. Kijk hier maar eens voor reviews: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=37&page=1
Hij is wel €100 duurder dan de Canon, maar dan heb je wel f/2.8 (waarvoor je bij Canon €400 meer betaalt).
PS: Chocolat: er is ook de niet-IS versie die €500 minder kost
Volgens mij is het enige voordeel van de sigma tov de canon f4 = de f2.8 , qua scherpte moet de sigma toch onderdoen ( zelf getest ) en de sigma weegt ook een heel pak meer , daarvoor ben ik voor de canon gegaan . de tokina heb ik nog niet in mijn handen gehad , maar deze zal wel niet zoveel schelen tov. de sigma . Ik heb zelf nog geen situatie tegengekomen waar ik veel nut zou hebben aan een 2.8
Volgens mij is het enige voordeel van de sigma tov de canon f4 = de f2.8 , qua scherpte moet de sigma toch onderdoen
Dat is waar, maar wat mij vooral is opgevallen, is dat de Sigma een stuk trager focust. Vreemd genoeg is diezelfde lens duidelijk sneller in Nikon-versie. Met een Nikon zou ik niet twijfelen om de Sigma te kiezen, maar voor Canon is de goedkoopste van de vier (Sigma en drie Canons) mijns inziens de beste.
Comment