Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

16-35 geschikt voor party's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 16-35 geschikt voor party's?

Aan de ervaren rotten hier.
    Ik heb de eer volgende maand foto's te mogen nemen op een mega dance evenement. Is het bereik van een 16-35 f2,8 (canon) of 17-35 f2.8-4 (Tamron) geschikt hiervoor? Het is wel maar een beperkt bereik he...

Mijn 17-85 komt niet in aanmerking (f 4-5.6), en mijn 50 f1.4 is te beperkt in zoom.

thx
    York

Re: 16-35 geschikt voor party's?

Niet dat ik er veel ervaring mee heb, maar ik zal toch maar helpen.

Van die 17-35 f2.8-4 weet ik het niet, dat is ook al een f4 aan de lange kant hé. De 16-35 f2.8L zou normaal gezien snel genoeg moeten zijn, hoewel ik toch ook de 50 f1.4 zou meenemen voor als het daar echt donker zou zijn.

Comment

Take the 16-35 F2.8 and the 50mm F1.4.

Leave the rest at home to save weight.
      I switch between my Tamron 28-75 F2.8 and 50mm F1.8 if it's getting really tough on lighting. Both are great performers in these party conditions. However, I do lack the wide angle end that you have with the 16-35. You should have more than enough range with the 50mm too, it'll be tight on space in there and 50mm might even be too long.

Good luck.
      Trebs.

Comment

gaat zeker geschikt zijn, voor parties kan je niet genoeg groothoek hebben, je krijgt er meer mensen op, de zaal lijkt een pak groter (geeft wel goed op foto), en de licht effecten worden spectaculairder

Comment

Ik kan alleen maar bevestigen. De genoemde canon lijkt me prima. Je hebt inderdaad wel breedhoek nodig, anders zit je voortdurend met je rug tegen de muur ... of tegen andere mensen aan. Mijn standaard 24-70 2.8 vind ik voor dit werk niet breed genoeg. Heb ik al genoeg gemerkt op recepties en dergelijke. Maar neem zeker ook je meest lichtsterke lenzen mee.
          Canon 70D
          En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

Comment

Working...
          X