Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 20d lens, beter dan kitlens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke 20d lens, beter dan kitlens?

Ik ben een beetje info. aan het verzamelen voor iemand die op zoek is naar een betere (stuk betere) kwaliteit dan de standaard kitlens van de 20d. Hij zocht iets wat zo een beetje in het zelfde bereik zit; liefst iets meer zoom. Het lastige is dat hij wel nog met dat beetje meer zoom toch zn groothoek wilt houden. Over de prijs heb ik niks vernomen...

Ik zat al te denken aan bv de canon 17-40L...

Als jullie mij nog een beetje verder op weg kunnen helpen zou dat grandioos zijn

btw: het gaat hier om een lens voor de 20D en de lens moet ter vervanging gaan dienen.

Re: welke 20d lens, beter dan kitlens?

Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo
    Ik ben een beetje info. aan het verzamelen voor iemand die op zoek is naar een betere (stuk betere) kwaliteit dan de standaard kitlens van de 20d.
    Optisch gezien kan je in dat zoombereik geen lens vinden die 'stukken' beter is dan de kitlens, slechts lenzen die een beetje beter zijn. De 17-40 is er zoeen. Waarin die lens écht stukken beter is is bouwkwaliteit. Mooie interne scherpstelling en zoomen, grote scherpstelring, vast front element, etc.
    Gijs
    Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Re: welke 20d lens, beter dan kitlens?

Tja, een stuk "betere kwaliteit" en meer "zoom" is iets wat moeilijk verenigbaar zal zijn. De conscensus is dat 3x zoom het maximum is als je top-zoomkwaliteit met zoombereik wil verenigen.

Zoals je al aangaf is de 17-40 een prima kandidaat (dit wordt dus een 27-64 of een groothoek tot standaard). Moet er wat meer tele bij dan kom je volgens mij bij de 24-70 van Canon uit (38-112 of een standaard tot matig tele). Je kan nu nog gaan zoeken bij Sigma of Tamron, maar telkens als het "veel beter" in kwaliteit moet dan de kitlens zal je het dillema krijgen tussen groothoekzoom of matige telezoom. Eenmaal hier een antwoord op kan je de vraag stellen of je bij Canon blijft of naar soms uitstekende alternatieven gaat zoeken.
      DigiCam

Comment

Working...
      X