Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24/120 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 24/120 VR

Ik ben tevreden over de scherpte..... MAAR ! Ik geef grif toe, dat ik alleen in raw fotografeer, en dat op iedere foto die met die lens gemaakt is, direct een medium sharpening gebeurt !

Als je wat raw foto's wilt..... stuur me maar een pm.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

PM is onderweg
      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

'k zal ik maar achter voorbeelden zitten zoeken (omdat ik de laaste tijd vooral de 80-400 vr gebruikt heb ).... Maar al mijn foto's van carnaval zijn met deze lens gemaakt .... Hier dus een 350 vb'en van huis tuin en keuken fotografie met deze lens.....

pm met de plek van 2 nef's is ook onderweg.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Qua scherpte zit dat toch vrij goed zou ik zo zeggen.
          Bedankt voor de post .
          D7000 + 28 tot 400mm

Comment

kijk ook es naar de tamron 28-75

die heeft vf2.8 over heel het bereik en kost minder en is scherper.

je hebt dan wel minder zoom maja .. seh...

Comment

Als huis, tuin, keuken en vakantieobjectief voldoet de 24-120VR prima. Zoombereik, AF-S, VR, compactheid zijn de voornaamste troeven van deze lens. Scherpte is aanvaardbaar en zeker goed tussen f/8-f/11. Verwacht natuurlijk geen wonderen zoals bij een goede macrolens, maar als je maar tot 20X30 gaat met afdrukken zie ik geen enkele reden tot paniek. Ik overweeg wel de mijne weg te doen om de 17-55 f2.8 te kunnen kopen, maar meestal krijg je daar achteraf spijt van hoor ik wel eens zeggen

Comment

Het is mij meer te doen om het "gat" tussen mijn 18/70 en 80/400 op te vangen
                Echt sprake van een gat lijkt me er niet te zijn... Om dit gaatje op te vangen met een 24-120mm lijkt me te veel van het goede. Zou dan eerder gaan voor een lichtsterke lens want alle 3 de genoemde lenzen schieten daarin te kort.
                Mijn Foto's

Comment

Ik heb deze lens wel gehad en de scherpte ervan is op een digitasle slr met APS chip wel redelijk. Op een groter formaat valt hij al gauw door de mand.
                  Het hangt er vanaf of je de VR nodig heb, want die werkt natuurlijk wel, voor zover het ONDERWERP zelf niet beweegt.
                  Het groothoekbereik van de 24-120 (zeg maar van 24-40) is ronduit beroerd te noemen, je moet echt een hele kleine opening gebruiken voor een aanvaardbare foto.
                  Ik zou ernaast echt wel een 12-24, 15-30, 17-35 o.i.d. adviseren. De kitlens doet het van 18-40 in ieder geval beter.
                  Ik heb zelf een 80-400 en zou NOOIT een foto met de 24-120 maken als ik op het bereik van 80-120 de keuze had.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Working...
                  X