Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D met kitlens 18 - 55 mmm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 350D met kitlens 18 - 55 mmm

In een ander thread staat dezelde vraag over Nikon D70 met kitlens ik zou graag weten wat die van Canon waard is,zou ik de body kopen met een andere lens of is de kitlens goed.
    Bij de test van reflexcameras in test aankoop stond dat bij alle merken de kitlenzen teleurstellend waren,en dat ze in een volgend nummer test zouden geven van alle getestte toestellen,maar dan met andere lenzen dan de kitlenzen.Ik zou graag bevindingen horen van mensen die er al veel mee gewerkt hebben.
    Groetjes
    DeSwa
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Canon EOS 350D met kitlens 18 - 55 mmm

ik vindt de kitlens nog niet zo slecht hoor
    ik heb er zeker geen spijt van dat ik ze erbij genomen heb
    zou het direct terug doen

Comment

Ben ook tevreden over de 18-55
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Wat is goed ?

Voor de méérprijs, de kit tegen de body afgewogen krijg je veel voor weinig geld. Wil dat dan zeggen dat de lens goed is, Nee !

Lenzen zijn zeer belangrijk en vormen een investering die langer meegaat dan een body, maar de prijs van een goed glasservies is hoger dan de prijs van een DSLR body, en niet iedereen heeft dat er voor over.

Lichtsterke objectieven zijn altijd in het voordeel, persoonlijk heb ik graag een lens van F2.8 of beter over het ganse bereik. Voor sommige objectieven wordt dit echter vrijwel onbetaalbaar, en sluit je compromissen omwille van de prijs en ook omwille van de handelbaarheid.

Dus alles is afhankelijk van wat je wenst en kan investeren, en hoe hoog je de lat legt.

My2cents.
        Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
          Ben ook tevreden over de 18-55
          Ben gaan kijken op uw Blog,met welke lens heb je de macro foto's genomen ?
          Web-Albums

Comment

zeer tevreden over mijn 18-55, alle opnamen tot nu toe op mijn site er mee genomen, nu wel een 18-200 besteld voor wat meer tele.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat kan je verwachten voor +/- 70 euro?
              Ik gebruik mijn kitlens voor amper 5%, toch ben ik er tevreden over.
              Daar ik het zo weinig gebruik, en dan nog enkel maar voor af en toe binnenshuis, heb ik niet de behoefte voor een lichtsterker en beter objectief binnen dit bereik.
              Zolang je het diafragma maar dichtdraait vanaf F8 of kleiner zal die lens je niet teleurstellen, zoniet zal de scherpte tegenvallen.
              Zodus, veel licht nodig.
              Maar wat dat betreft zijn al de goedkope lenzen in hetzelfde bedje ziek, en da's nogal logisch ook. you get what you paid
              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Ik ben best wel tevreden over de 18-55. OK, het is geen superlens, maar wat wil je voor het geld... Mijn enige opmerking: paarse schijf rond grote contrasten. Voor doorsnee foto's is deze lens meer dan voldoende.
                Ik heb 'm nu 9 maand gebruikt en afgelopen woensdag mijn 28-135 IS gekocht. Ik hou 'm wel in mijn fototas, want op 18mm kan ik 'm nog wel gebruiken!
                Canon EOS 40D + grip + handstrap
                EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
                Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freeco
                  Ik ben best wel tevreden over de 18-55. OK, het is geen superlens, maar wat wil je voor het geld... Mijn enige opmerking: paarse schijf rond grote contrasten. Voor doorsnee foto's is deze lens meer dan voldoende.
                  Ik heb 'm nu 9 maand gebruikt en afgelopen woensdag mijn 28-135 IS gekocht. Ik hou 'm wel in mijn fototas, want op 18mm kan ik 'm nog wel gebruiken!
                  Die 28-135 IS had ik ook in mijn gedacht ipv van de kitlens,maar dan mis ik natuurlijk "groothoek".
                  Wat "Tele" betreft,zou die 28-135 goed te combineren zijn met de teleconvertortor van Canon,de "ef "1,4 x2 " of de ef "2x2".zo heb ik toch nog wat "tele",wat groothoek betreft mis ik natuurlijk wat.

Ja,door het bos zie ik de bomen niet meer !
                  Groetjes
                  DeSwa.
                  Web-Albums

Comment

Ik ben momenteel ook deze aankoop aan het overwegen. Maar werd paar dagen geleden wat teleurgesteld toen op een andere berichtenforum stond, dat zonder dure lenzen je nooit zeer mooie foto's zal knn trekken.

Iedereen daar had kritiek op die kitlens.

Mijn vraag is nu: ik zal toch allesinds m'n beelden naar hogere kwaliteit en scherpte krijgen met 350d met kitlens, ipv van huidige Canon A80..

Klopt et dat 55mm overeenkomt met 3x optische zoom?

grtz
                    Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
                      Ik ben momenteel ook deze aankoop aan het overwegen. Maar werd paar dagen geleden wat teleurgesteld toen op een andere berichtenforum stond, dat zonder dure lenzen je nooit zeer mooie foto's zal knn trekken.

Iedereen daar had kritiek op die kitlens.

Mijn vraag is nu: ik zal toch allesinds m'n beelden naar hogere kwaliteit en scherpte krijgen met 350d met kitlens, ipv van huidige Canon A80..

Klopt et dat 55mm overeenkomt met 3x optische zoom?

grtz
                      zoom= 2de waarde/1ste waarde, dus 55/18= 3x optische zoom

Van de kwaliteit denk ik dat het toch wel een hele pak beter is dan uw A80, of het verschil met vb. een Pro 1 merkbaar is denk ik toch niet (amper).
                      Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

aanvulling op Typhon:
                        Ik denk dat stilldro wil vergelijken met wat 55mm overeenkomt. Waarschijnlijk heeft zijn A80 3x optische zoom?
                        Mijn 100-300 is ook maar 3x optische zoom zoals de 18-55, en mijn 28-135 is 5x optische zoom, ook al zoomt die laatste niet beter dan de eerste (wel in tegendeel). Snappie?

Comment

OK erg bedankt..

Die verhouding wist ik nog niet.
                          Dus in feite is een 100-300 nog niet meteen een telelens, omdat deze maar 3x inzoomt? Of zit ik hier verkeerd?

Bij m'n huidig toestel mis ik vake mooie foto's omdat ik te weinig zoom heb. Indien ik me een 350d. Met welk extra zoom los ik dit probleem dan op?

grtz
                          alvast bedankt voor de duidelijke uitleg

Still Dro
                          Tevreden Canonist

Comment

Hi,

Met de kitlens kun je OK fotos maken.
                            Tot je ze vergelijkt met iets anders.

Voor exact dezelfde prijs als de kitlens heb je de canon 50 mm MKII 1.8. Is stukken scherper. In alle reviews.

Ik zou niet meer twijfelen. (Ik heb de kitlens indertijd ook gekocht, maar toen wisten we nog niet beter)

DPaul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

Comment

Nee stilldro, die 100-300 zoomt wél veel verder dan de 18-55, ook al hebben ze beide maar 3x optische zoom. Je moet naar de mm's kijken: op 300mm zoom je 6x verder dan op 55mm!
                              Dit is nu net het voordeel van een DSLR: je zet erop wat je wil. Ik heb aan mijn 28-135 voor de meeste foto's wel genoeg. Als ik echt macro wil gaan, zet ik er mijn 18-55 voor. En heb ik nóg meer zoom nodig (gebeurt zelden), heb ik de 100-300.

Mijn persoonlijke mening: laat je niet te veel vangen aan een zoomlens. Heb je wat zoom te kort, snij je gewoon de randen van je foto... Met je 8 megapixel heb je detail genoeg in je foto's!

Enne DPaul, de Canon 50 mag dan misschien evenveel kosten, maar is dat geen prime-lens? Lijkt me toch niet zo handig om als eerste/enige lens aan te schaffen.

Comment

Working...
                              X