Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D met kitlens 18 - 55 mmm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 350D met kitlens 18 - 55 mmm

Ok, thx Freeco.. Het wordt duidelijker en duidelijker en de aankoop wordt alsmaar zekerder. Nu nog slagen in eerste zit met de examens en ik kan beginnen experimenteren met de 350d

mvg
    Tevreden Canonist

Comment

Enne DPaul, de Canon 50 mag dan misschien evenveel kosten, maar is dat geen prime-lens? Lijkt me toch niet zo handig om als eerste/enige lens aan te schaffen.
      Akkoord als het je enige lens is. Maar ik kan je
      verzekeren dat de ik die 50 mm dikwijls gebruik en de kitlens al lang niet meer. (Te koop voor 50 euro)

Vroeger hadden de meeste mensen maar alleen een 50 mm. Ik heb het altijd bizar gevonden dat in de photoshop -age waar je digitaal zoveel kan vergroten/verkleinen als je wil, de zoom plots zo populair is geworden.

DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

veel succes Stilldro

tja, DPaul, je moet ook rekening houden met de cropfactor van digicams he. 50mm op een 300/350D wordt 80mm. Eigenlijk valt dit dan al onder een kleine telelens volgens mijn normen.
        Akkoord dat je in PS goed kan verkleinen, maar vergroten is en blijft toch een verlies van kwaliteit.
        Canon EOS 40D + grip + handstrap
        EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
        Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freeco
          veel succes Stilldro

tja, DPaul, je moet ook rekening houden met de cropfactor van digicams he. 50mm op een 300/350D wordt 80mm. Eigenlijk valt dit dan al onder een kleine telelens volgens mijn normen.
          Akkoord dat je in PS goed kan verkleinen, maar vergroten is en blijft toch een verlies van kwaliteit.

OK, Freeco, ik bedoelde natuurlijk binnen bepaalde grenzen.

DPaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

Wat "Tele" betreft,zou die 28-135 goed te combineren zijn met de teleconvertortor van Canon,de "ef "1,4 x2 " of de ef "2x2".zo heb ik toch nog wat "tele",wat groothoek betreft mis ik natuurlijk wat.
            Teleconvertors werken zo spijtig genoeg alleen met de "L" telelenzen, dus ik vrees dat dat niet zal werken met de 28-135 IS.

De kitlens is goed voor de prijs, beter dan vele andere kitlenzen van Canon in scherpte. Als je tot f8 dicht stopt, is de scherpte zelfs zeer goed. Maar je moet er natuurlijk rekening mee houden dat die lens neit erg stevig is gebouwd, en nogal heel plastiekerig aanvoelt. Toch zou ik niet twijfelen, en die lens erbij nemen. Als je daarbij dan ook de 50 mm 1.8 voegt (kost ook minder dan 100 euro) heb je al een zeer goede beginnerskit.

Comment

Working...
            X