Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

breedhoek en wat zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• breedhoek en wat zoom

Ben es aan het uitkijken voor een lens met wat breedhoek en een ietsje zoom zoiets inde aard van een 18/135 of 24/135 voor een nikon toestel.
    Welk is een aanrader aub.
    D7000 + 28 tot 400mm

Re: breedhoek en wat zoom

24-120VR?
    Heb al goeie en minder goeie dingen gelezen van deze lens, maar mij bevalt ze wel - heb ze al een paar keer kunnen proberen - en ze is qua bereik interessanter dan de Canon tegenhanger (28-135).

Anderzijds kan je dit niet echt groothoek noemen (duh!). Je kan misschien wel aanvullen met een 18-35 (uitstekend en relatief goed van prijs), of met een Sigma of Tamron van vergelijkbare lengte. Eventueel is ook een 12-24 te overwegen, maar dan verlies je toch wat beeldkwaliteit om tot die (prettige) beeldhoek te komen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

tamron/sigma 18-200

maar daar moeten de vele reviews nog eigenlijk van volgen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik heb de Sigma 18 - 200 besteld, tot ongenoegen van de echte kenners vrees ik, ik vermoed dat zij het meestal niet hebben voor deze superzooms. Maar aangezien ik nog bij de beginnelingen zit, wordt me dat wel vergeven....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

tot 200 hoeft niet voor mij. Heb de 18/70 en de 80/200 van nikon.
          Heb al wel ondervonden dat het in bepaalde situaties handig is om iets groter te gaan dan de 70mm en verwisselen van lens was in die omstandigheden ondoenbaar vandaar dat ik eerder iets tot en 135mm zoek (liefts een degelijke lens moet niet perse "top" kwaliteit zijn)
          D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Mischien de Sigma 24/135, van de reviews die ik opzocht toch vrij veel lovende commentaren ? Iemand een ander idee?
            D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
              Mischien de Sigma 24/135, van de reviews die ik opzocht toch vrij veel lovende commentaren ? Iemand een ander idee?
              Getest en niet goed bevonden. Maar was op een 10D, dus je hoeft daar verder geen rekening mee te houden. Het is niet ongewoon dat een third party lens beter presteert om het ene merk body dan op het andere.
              Pieter
              --

Comment

Pieter
                Wat was er voornamelijk dat die lens niet voldeed?
                D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
                  Pieter
                  Wat was er voornamelijk dat die lens niet voldeed?
                  Traag focussen en weinig scherpte beneden f8. Misschien verwacht ik teveel.
                  Er zijn twee factoren die mijn mening misschien te sterk negatief kleuren:
                  1. de 10D vertoont een gebrek aan AF-precisie.
                  2. Sigma staat bekend om grote variatie tussen twee exemplaren van dezelfde lens.

Zoals met elke lens: indien mogelijk testen op jouw body en dan oordelen.
                  Pieter
                  --

Comment

Pieter, bedankt voor de uitleg
                    "Zoals met elke lens: indien mogelijk testen op jouw body en dan oordelen."
                    zonder meer een goede raad maar zou eerst de keuzemogelijkheden wat willen beperken en dan gericht op zoek gaan naar een "testmodel".

Volgens Ajuin ook nog een mogelijkheid de 18/200 maar daar is nog niet echt veel over te vinden
                    D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Working...
                    X