Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma : APO 80-400mm F4.5-5.6 EX DG OS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma : APO 80-400mm F4.5-5.6 EX DG OS

Hello,

vandaag naar foto Nelissen geweest hier in Mechelen ,
    en gaan informeren achter de nieuwe sigma :

APO 80-400mm F4.5-5.6 EX DG OS

Met DG :

Door de sterke verkoopstijging van de digitale spiegelreflex camera's is ook de vraag naar digitaal geoptimaliseerde objectieven enorm gestegen.
    Sigma is reeds in 2000 gestart met de introductie van een aantal lichtsterke DG objectieven voor de digitale fotografie. Vanaf die tijd is het aantal DG objectieven uitgegroeid tot 13 modellen. Op 14 februari heeft de Sigma Corporation aangekondigd dit aantal objectieven uit te breiden door tien reeds bestaande EX objectieven, inclusief 3 vaste brandpunt objectieven (300 mm F2.8 EX APO, 500 F4.5 EX APO, en 800 F5.6 EX APO), te gaan produceren in DG versies.

Nu is mijn vraag is deze lens dan aanzienlijk beter dan de gewone
    zonder de DG ? , Omdat ik deze ga kopen en niet graag een "oude"
    lens zou willen kopen.

Graag jullie ongezoute mening
    Greetings Nils
    .::Nikon D300::.
    .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

Re: Sigma : APO 80-400mm F4.5-5.6 EX DG OS

De scherpte zal hetzelfde blijven. De lenselementen zullen een speciale coating krijgen waardoor de kans op CA (paarse of blauwe randjes in contrastrijke delen) vermindert.
    Maar bij de "oude" Sigma 70-200 f2,8 heb ik nog niet veel CA gezien (zelfs niet op f2,8), dus bij die lens zal het uiteindelijke verschil heel erg klein zijn.
    Maar de prijzen van de vernieuwde lenzen zullen wel stijgen, tot de oude stock uitverkocht is waarschijnlijk.
    Ze zouden beter de huidige lenzen goedkoper maken om de stock weg te krijgen, dan kun je misschien nog een koopje doen .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      De scherpte zal hetzelfde blijven. De lenselementen zullen een speciale coating krijgen waardoor de kans op CA (paarse of blauwe randjes in contrastrijke delen) vermindert.
      Maar bij de "oude" Sigma 70-200 f2,8 heb ik nog niet veel CA gezien (zelfs niet op f2,8), dus bij die lens zal het uiteindelijke verschil heel erg klein zijn.
      Maar de prijzen van de vernieuwde lenzen zullen wel stijgen, tot de oude stock uitverkocht is waarschijnlijk.
      Ze zouden beter de huidige lenzen goedkoper maken om de stock weg te krijgen, dan kun je misschien nog een koopje doen .

Op dit moment wordt door Sigma al volop DG lenzen in de oude behuizingen geleverd voor de oude prijs. Op het moment dat de oude behuizingen op zijn dan gebruiken ze de nieuwe behuizingen daarop komt de nieuwe benaming en ook op de doos en dan heeft u drie jaren garantie en een DG lens voor een nieuwe prijs.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
        Op dit moment wordt door Sigma al volop DG lenzen in de oude behuizingen geleverd voor de oude prijs. Op het moment dat de oude behuizingen op zijn dan gebruiken ze de nieuwe behuizingen daarop komt de nieuwe benaming en ook op de doos en dan heeft u drie jaren garantie en een DG lens voor een nieuwe prijs.
        Hoe weet je of je een "DG" versie hebt in een "oude behuizing"?... Ik kocht enkele weken geleden een nieuwe "oude Bigma" (die moest nog besteld worden want niet in stock), maar is dit nu een "DG" of niet? Aan wat zou men een oude behuizing mét DG glas kunnen herkennen?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
          Hoe weet je of je een "DG" versie hebt in een "oude behuizing"?... Ik kocht enkele weken geleden een nieuwe "oude Bigma" (die moest nog besteld worden want niet in stock), maar is dit nu een "DG" of niet? Aan wat zou men een oude behuizing mét DG glas kunnen herkennen?...
          Als het een DG is, dan zal het er wel opstaan .

Maar ik wist dus niet dat de behuizing van de lenzen ook ging veranderen. Volgens de uitleg die ik gelezen had, ging het vooral over het "glas" dat aangepast zou worden .
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Als het een DG is, dan zal het er wel opstaan .
            Dŕt had ik ook verwacht, maar als je de tekst van OK goed leest:

"... Op het moment dat de oude behuizingen op zijn dan gebruiken ze de nieuwe behuizingen daarop komt de nieuwe benaming..."

zou je wel iets anders verwachten???
            Mss. neem ik zijn tekst té letterlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
              Dŕt had ik ook verwacht, maar als je de tekst van OK goed leest:

"... Op het moment dat de oude behuizingen op zijn dan gebruiken ze de nieuwe behuizingen daarop komt de nieuwe benaming..."

zou je wel iets anders verwachten???
              Mss. neem ik zijn tekst té letterlijk...
              Dan is mijn 70-200 f2,8 (van begin dit jaar) misschien ook al een DG . Daarom heeft die totaal geen last van CA .
              BD0338BE

Comment

Working...
              X