Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50/2.8 en 70-200/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-50/2.8 en 70-200/2.8

Ik zou een D70s willen aanschaffen met deze lenscombinatie : Sigma 18-50/2.8 en 70-200/2.8

Ben daarstraks in fotozaak geweest en verkoper raadde me aan van gewoon voor de kitlenzen te gaan (18-70 en 70-300) omdat deze prijs/kwaliteit beter zouden zijn ???

Als ik hier een search doe stel ik vast dat velen van jullie absoluut voor lichtsterkere lenzen gaan, maar tegelijk lees ik dan dat een lens op f2.8 veel van haar scherpte verliest ??

Ook heb ik met bovenvermelde combinatie geen bereik tussen 50 - 70 mm, voor welke toepassingen zou dit een gebrek kunnen zijn ?

Enfin, ik weet het echt niet meer, eurokes uitsparen en voor de kitlenzen gaan of toch maar de meer lichtsterke combinatie ?

Alvast bedankt voor jullie advies !

Re: Sigma 18-50/2.8 en 70-200/2.8

Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph.
    Ik zou een D70s willen aanschaffen met deze lenscombinatie : Sigma 18-50/2.8 en 70-200/2.8

Ben daarstraks in fotozaak geweest en verkoper raadde me aan van gewoon voor de kitlenzen te gaan (18-70 en 70-300) omdat deze prijs/kwaliteit beter zouden zijn ???
    Ik vermoed dat de verkoper makkelijker Nikon-lenzen kan verkopen dan Sigma, of dat hij meer marge daarop heeft... Wat de breedste lens betreft, zou ik nog kunnen twijfelen tussen de Sigma en de Nikon (18-70), maar voor de tele kan ik de verkoper absoluut geen gelijk geven... De Sigma is dan wel een stuk duurder dan de Nikon 70-300, maar steekt er kwalitatief een heel stuk bovenuit...

Als ik hier een search doe stel ik vast dat velen van jullie absoluut voor lichtsterkere lenzen gaan, maar tegelijk lees ik dan dat een lens op f2.8 veel van haar scherpte verliest ??
    Een 2.8 lens kan inderdaar vol open wat minder scherp zijn dan wat dichtgedraaid (vb. op 4.0), maar dat is dan nog altijd beter dan een 4.0-lens die nog scherper wordt op 5.6... En dankzij die 2.8-lens kun je misschien wel nog een foto maken, terwijl het met een 4.0-lens niet lukt...

Ook heb ik met bovenvermelde combinatie geen bereik tussen 50 - 70 mm, voor welke toepassingen zou dit een gebrek kunnen zijn ?
    Dat "gat" zul je hoegenaamd niet missen...

Enfin, ik weet het echt niet meer, eurokes uitsparen en voor de kitlenzen gaan of toch maar de meer lichtsterke combinatie ?
    Alvast bedankt voor jullie advies !
    Heb je het geld ervoor over, ga dan voor de lichtsterke combinatie, zoniet kies dan de Nikon-kit...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

op zomer vakantie heb je lichtsterke lenzen niet nodig, dus dan is er geen verschil! maar als je daarentegen binnen wilt fotograferen in een donkere omgeving zou je dat wel eens kunnen gebruiken die 2.8!
      Stijn Gysemans
      na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

Comment

Zelf zou ik de kitlens (nikon 18-70 DX) nemen en de sigma 70-200/2.8.
        Deze laatste is echt niet te vergelijken met de 70-300 ...
        Mijn Foto's

Comment

ga terug naar die winkel en zeg da hij er niks van kent

koop de 18-70 nikkor
          en de 70-200 sigma ergens anders

Comment

Ikzelf heb indertijd mijn D70 met de 18-70 gekocht en later de Sigma 70-200 bij Corné (staat er nu voor 749 euro!), en met deze twee geraak je al een heel eind. Beide lenzen bieden zeker waar voor hun geld.

seppuku.

Comment

Blijkbaar geven jullie toch de 18-70 DX voorrang op de sigma 18-50/2.8 ??

Ik ga waarschijnlijk nogal veel binnen fotograferen (receptie's etc..), daarom dacht ik mss beter af te zijn met wat meer lichtsterkte.

In ieder geval mercikes voor de alweer snelle replies, ik ga hier een printje van maken, en die verkoper ne keer rood doen aanlopen denk ik

Groetjes !

Comment

Ik gebruik beide Sigma's, maar dan wel op een 20D. Die zijn allebei vrij scherp volledig open, en vanaf f4 zijn die echt heel scherp .
                Bij f2,8 zijn die wel degelijk bruikbaar, en je kitlens zal al op f8 moeten staan om dezelfde scherpte te geven dan de Sigma's op f4.

De Tamron 28-75 f2,8 is naar het schijnt ook heel erg scherp, maar daar kan ik pas volgende week meer over vertellen (die wordt dinsdag geleverd).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X